۰ نفر

واکنش رهبر بوداییان به کشتار میانمار

۲۰ شهریور ۱۳۹۶، ۲۳:۵۱
کد خبر: 218176
واکنش رهبر بوداییان به کشتار میانمار

رهبر معنوی بوداییان تبت برای اولین بار در واکنش به کشتار مسلمانان روهینجایی‌ گفت: بودا، به مسلمانان فراری از خشونت میانمار کمک خواهد کرد!

به گزارش خبرگزاری فرانسه، صدها هزار روهینجایی در هفته‌های اخیر وارد بنگلادش شده‌اند. آنها از خشونت‌های میانمار فراری شده‌اند؛ جایی که این اقلیت مسلمان بی‌کشور چندین دهه مورد اذیت و آزار قرار گرفته‌اند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، دالایی لاما، رهبر معنوی بوداییان تب علیه این خشونت‌ها سخن گفت؛ خشونتی که به گفته مخبر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر میانمار جان حداقل بیش از ۱۰۰۰ تن را که اکثر مسلمانان روهینجایی بودند، گرفته است.

دالایی لاما در پاسخ به پرسش خبرنگاران در مورد این بحران گفت: آن کسانی که به نوعی برخی از مسلمانان را آزار و اذیت می‌کنند، باید بودا را به یاد داشته باشند. قطعا بودا به یاری آن مسلمانان ستمدیده می‌آید. من درد آنها را حس می‌کنم. بسیار غم‌انگیز است.

این رهبر ۸۲ ساله تبتی همچنین در جریان سفر به ایرلند شمالی با بیان اینکه اتحادیه اروپا را "تحسین" می‌کند، خواستار "قرن صلح" شد. او تاکید کرد: هدف ما باید یک قرن صلح، یک قرن مذاکره بر پایه حس یگانگی هفت میلیارد بشر باشد. باید با هم روی آن کار کنیم. به حد کافی جنگ، وحشت، بی‌اعتمادی و خشم وجود داشته است.

دالایی لاما همچنین از پدیده گرم شدن جهانی به عنوان "فاجعه مهم" یاد کرد