۰ نفر

یک مقام سوری مطرح کرد:

کشورهای دوست سوریه در اولویت همکاری قرار دارند

۲۹ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۱۱
کد خبر: 213317
کشورهای دوست سوریه در اولویت همکاری قرار دارند

'احمد الحمو' وزیر صنعت سوریه تاکید کرد : به دشمنان و کشورهای توطئه گر، اجازه مشارکت در مرحله بازسازی سوریه را نمی دهیم و آنها نقشی نخواهند داشت.

احمد الحمو در حاشیه بازدید از غرفه های شرکت های ایرانی در نمایشگاه بین المللی دمشق افزود، کشورهای دوست سوریه در مرحله بازسازی در اولویت همکاری قرار دارند و تمام تسهیلات لازم در اختیار آن ها قرار خواهد گرفت.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی اظهارداشت: کشورهای دوست و هم پیمان همانطور که در پیروزی بر تروریسم شریک و همراه سوریه بودند در مرحله بازسازی نیز سوریه را همراهی خواهند کرد.

وزیر صنعت سوریه اضافه کرد: کشورهای دوست و همپیمان با توجه به اطمینان از پیروزی سوریه بر تروریسم، بیشترین مشارکت را نیز در این نمایشگاه دارند.

وی گفت: برگزاری نمایشگاه بین المللی دمشق پس از سال ها جنگ نشان می دهد که ما از دوره جنگ ، فشارها و سختی هایی که دشمنان به ما تحمیل کردند،عبور کرده ایم.

احمد الحمو خاطرنشان کرد: برگزاری پنجاه و نهمین نمایشگاه بین المللی دمشق، اعلام پیروزی بر تروریسم و حامیان منطقه ای و بین المللی آن و ورود به مرحله جدید سیاسی و اقتصادی در سوریه است.

وزیر صنعت سوریه تصریح کرد: دشمنان تمام تلاش خود را برای گرفتن شادی مردم سوریه به کاربستند ولی ما با پایداری توطئه های آن ها را به شکست کشاندیم.

وی گفت: برگزاری نمایشگاه بین المللی دمشق پس از پنج سال توقف، کامل کننده شیرینی پیروزی برتروریسم در کام ملت سوریه است.

احمد الحمو در جریان بازدید از نمایشگاه بین المللی دمشق با حضور در برخی غرفه های شرکت های ایرانی با مسئولان این غرفه ها گفت وگو کرد.

پنجاه و نهمین نمایشگاه بین المللی دمشق از پنجشنبه 17 تا 26 اوت( 26 مرداد تا 4 شهریورماه) به مدت 10 روز در شهرک نمایشگاهی دمشق برقرار است.

این نمایشگاه با حضور شرکت های بخش های دولتی و خصوصی 43 کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود که 23 کشور به طور رسمی و با هماهنگی سفارت های آن ها و شرکت هایی از 20 کشور دیگر از سراسر جهان برگزار می شود.

کشورهای ایران، روسیه، ارمنستان، بلاروس، چین، کوبا، مصر، هند، اندونزی، عراق، کره شمالی، لبنان، فلسطین، آفریقای جنوبی، سودان، یمن، ونزوئلا، برزیل، عمان و پاکستان از جمله کشورهایی هستند که به صورت رسمی در این نمایشگاه شرکت کرده اند.

شرکت هایی نیز از کشورهای بلژیک، انگلیس، آلمان، فرانسه، هلند، دانمارک، امارت متحده عربی، اسپانیا، ژاپن، هنگ کنگ، کره جنوبی، تایلند، مالزی، تایوان، لهستان، بلغارستان، ایتالیا، اردن، بحرین، یونان و جمهوری چک در پنجاه و نهمین نمایشگاه بین المللی دمشق حضور دارند.

جمهوری اسلامی ایران با 31 هلدینگ بزرگترین شرکت کننده پنجاه و نهمین نمایشگاه بین المللی دمشق است.

31 هلدینگ از جمهوری اسلامی ایران که هرکدام از آن ها مجموعه ای از شرکت های مختلف در زمینه های فعالیت خود به شمار می روند در 31 غرفه محصولات و خدمات خود را ارائه می کنند.

مساحت در نظر گرفته شده برای شرکت های ایرانی در پنجاه و نهمین نمایشگاه بین المللی دمشق بیش از هزار مترمربع است.

آخرین دوره نمایشگاه بین المللی دمشق در سال 2011 برگزار شد و این نمایشگاه در پنج سال گذشته به دلیل مشکلات ناشی از جنایت های تروریست های تکفیری برگزار نشد.