۰ نفر

سرپرست سابق دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد:

۵۰درصد ثروت دانشگاه آزاد سند ندارد

۳۱ تیر ۱۳۹۶، ۱۱:۵۳
کد خبر: 207287
۵۰درصد ثروت دانشگاه آزاد سند ندارد

سرپرست سابق دانشگاه آزاد اسلامی گفت: 50 درصد ثروت این دانشگاه سند ندارد و باید مطالبات دانشگاه آزاد تعیین تکلیف شود.

علی محمد نوریان سرپرست سابق دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه معارفه دکتر رهبر سرپرست جدید این دانشگاه اظهار کرد: دلیل اینکه ما در برابر وزارت علوم تا این حد ضعیف عمل می‌کنیم و وزارت علوم هر کاری که می‌خواهد انجام می‌دهد این است که ما بانک جامع اطلاعاتی هوشمند متشکل از اساتید و هیات علمی نداریم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی افزود: در حال حاضر وزارت علوم رشته‌ای را حذف کرده است که ۱۲ سال است دانشجوی دکترا و فوق لیسانس تربیت می‌کند.

سرپرست سابق دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به ضرورت به روز رسانی سیستم‌های مالی دانشگاه گفت: تمرکز بر مدیریت نقدینگی باید ایجاد شود و مطالبات دانشگاه باید تعیین و تکلیف شوند. زیرا در حال حاضر ۵۰ درصد ثروت دانشگاه سند ندارد.

نوریان با تاکید بر لزوم تغییر رویکرد فرهنگی در دانشگاه آزاد گفت: تقویت باورهای دینی باید مورد توجه قرار گیرد و مسائل رفاهی و دانشجویی نیز از طریق تقویت صندوق رفاه دانشجویی باید تقویت شود.

وی ادامه داد: پایدار نمودن رشته های دانشگاهی اصلاح قانون سنجش و پذیرش و واگذاری مجدد آن به دانشگاه در کنار تعامل سازنده با دانشگاه می‌تواند به تحول دانشگاه کمک کند.

نوریان ادامه داد: یکی از کارهایی که موجب ایجاد تحول در دانشگاه می شود برون سپاری و چابک سازی دانشگاه است و خروج از جزیره ای اداره شدن و توجه به بخش های صنعتی تجاری و اقتصادی باید در ساختار این دانشگاه صورت گیرد تا بار مرکز کم شده و بتواند نقش اصلی خود را که همان برنامه ریزی استراتژیک و نظارت است انجام دهد.

سرپرست سابق دانشگاه ازاد با اشاره به مشکل تامین اجتماعی و بازنشستگی پرسنل دانشگاه خاطر نشان کرد: باید مدیریت هزینه صرفه جویی صورت گیرد چرا که همه چیز در دانشگاه در حد کلان است.

وی افزود: افزایش درامد حاصل از مجموعه کارها می‌تواند در این زمینه کمک کند به طور مثال رشته پزشکی همیشه طرفدار دارد ولی در این سال ها نتوانسیم به طور کامل از آن در آمدزایی داشته باشیم و همیشه این رشته با مشکلات مالی رو به رو بوده است.

دکتر نوریان در ادامه تاکید کرد: افزایش قدرت انتخاب دانشجو، کاهش هزینه ، پر کردن صندلی های خالی و کاهش انگیزه تحصیل از مسائلی است که باید به آن پرداخته شود.

وی افزود: بر اساس رشته های تحصیلی باید بر اساس نیاز عمل شود در برخی رشته‌ها استاد داریم دانشجو نداریم و در برخی دیگر از رشته‌ها برعکس این قضیه صادق است و همچنین رشته های چند بعدی و میان رشته ای باید ایجاد شود و محتوای اموزشی با توجه به نیاز بازار شکل گیرد.

سرپرست سابق دانشگاه ازاد اسلامی با بیان اینکه دانشگاه به نیروی انسانی وابسته است گفت: اعتلای دانشگاه به اعتلای استاد وابسته است و باید اسم این دانشگاه تبدیل به یک برند شود البته واحدهای این دانشگاه می توانند به عنوان قطب تخصصی معرفی شوند اما جمع آن ها دانشگاه آزاد اسلامی است که باید برند شود.

نوریان در پایان خاطر نشان کرد: در زمان حیات آیت الله رفسنجانی پیشنهاد تشکیل موسسه ملی اعتبار سنجی و رتبه بندی زیر نظر هیات موسس را دادیم که این موسسه دانشگاه را رتبه بندی کند و وزارت علوم نظر ندهد .