۰ نفر

واکنش وزارت خارجه به تصمیم دادگاه عالی آمریکا

۷ تیر ۱۳۹۶، ۸:۵۱
کد خبر: 202282
واکنش وزارت خارجه به تصمیم دادگاه عالی آمریکا

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به تصمیم اخیر دادگاه عالی آمریکا در تایید ایجاد محدودیت برای ورود شهروندان ۶ کشور اسلامی به آمریکا گفت: این تصمیم دادگاه عالی اگرچه موقتی است و در ماه اکتبر سال جاری میلادی مورد بازنگری قرار می‌گیرد، اما در عین حال بر خلاف ادعای دولتمردان آمریکا، نشان دهنده تصمیم حاکمیت آن کشور در برخورد تبعیض آمیز با مسلمانان و نگاه غیر منصفانه نسبت به آنان است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، بهرام قاسمی افزود:در حالی که اکثریت قریب به اتفاق مسلمانان مقیم آمریکا و مسلمانانی که به آن کشور سفر می‌کنند، از جمله ایرانیان، به گواهی تاریخ، فرهنگ و تمدن خود قانون مدار، مسالمت جو و گریزان از افراط و خشونت بوده و هستند، نگاه حاکمان آمریکا به آنان همواره با بدبینی، توهین و تحقیر همراه بوده است. مواضع رییس جمهور آمریکا چه در دوران مبارزه انتخاباتی و چه بعد از رسیدن به قدرت یک نمونه از این برخورد توهین آمیز است.

 جای تاسف است که دولت آمریکا به دلایل کوته بینانه اقتصادی و تجاری، چشم خود را بر مسببین اصلی اقدامات تروریستی در آمریکا بسته است و آشکارا آدرس غلط می دهد.

جمهوری اسلامی ایران ضمن بررسی دقیق تصمیم اخیر دادگاه عالی آمریکا، اقدامات متقابل و متناسب خود را در این زمینه انجام خواهد داد.