۰ نفر

روحانی: روشنگری وظیفه نخبگان مسلمان است

۴ تیر ۱۳۹۶، ۲۰:۱۴
کد خبر: 202016
روحانی: روشنگری وظیفه نخبگان مسلمان است

رییس جمهور در پیامی با تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر به تمامی مسلمانان جهان بویژه ملت مومن و عزیز ایران ، از حضور گسترده و یکپارچه امت اسلامی در راهپیمایی روز جهانی قدس و پیام رسای آنان در دفاع از حقانیت ملت‏های مظلوم منطقه، آزادی قدس شریف و محکومیت تروریسم تکفیری تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، متن پیام حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی به این شرح است:

 بسم ‏الله الرحمن الرحیم

 فرا رسیدن عید سعید فطر؛ عید صبر، مهربانی، اطاعت و عبادت را به تمامی مسلمانان جهان به‏ ویژه ملت مومن و عزیز ایران که در پرتو انوار آموزه های درخشان اسلام و سنت حسنه پیامبر اعظم(ص) خوشه چین برکات بهار قرآن و بهره ‏‏گیر از ثمرات پرفیض ماه مبارک رمضان بودند، صمیمانه تبریک می ‏گویم.

ماه با فضیلت رمضان همواره فرصتی مغتنم برای تزکیه و تطهیر جسم و جان از تمام آلایش ها و زنگارها، و زمینه ساز تولدی دیگر در ساحت انسانی است. پویندگان این مسیر نورانی با چشم پوشی آگاهانه از طعام و پرهیز از گناه، شایستگی حضور در ضیافت الهی را می یابند و روزی آنان در این ضیافت، سبکبالی از هواهای نفسانی و طراوت گذشت، احسان و ایثار است.

عید خجسته فطر، تبلور شکوه این ماه تعالی و زمان شکفتن گل‏های امید در وجود انسان‏هایی است که با امساک و تقرب به ساحت کبریایی به غبارروبی خانه دل پرداختند و با غلبه بر گرایش های نفسانی از شب تاریک نفس پرستی به صبح روشن اعتدال و عقلانیت رسیده اند.

در پهنه ی جوامع اسلامی؛ درک عظمت این ماه و این عید، به عنوان جشنواره بزرگ اتحاد همه مسلمانان و همت جمعی آنان برای کاستن از اختلافات و زدودن بلایایی چون فقر، افراط، بی اخلاقی، خشونت و تروریسم از جغرافیای جهان اسلام است. بدون تردید در شرایط حاضر و برای اینکه امت اسلامی بتوانند با همدلی و تحکیم پیوندهای عمیق دینی، هوشیارانه در برابر توطئه ‏های تفرقه ‏انگیز دشمنان ایستادگی کنند؛ روشنگری مبانی عدل و عقل و صلح در اندیشه اسلامی، وظیفه نخبگان و اندیشمندان مسلمان است.

لازم می‏دانم در این عید فرخنده و تحول آفرین، از حضور گسترده و یکپارچه امت اسلامی در راهپیمایی روز جهانی قدس و پیام رسای آنان در دفاع از حقانیت ملت‏های مظلوم منطقه، آزادی قدس شریف و محکومیت تروریسم تکفیری تقدیر و تشکر کنم.

یقین دارم که در سایه انسجام و هوشیاری ملی و نیز به پشتوانه حمایت غرور انگیز و رای اعتماد قاطع ملت به خدمتگزاران خود که در ۲۹ اردیبهشت ۹۶ تجلی دوباره ای یافت؛ در دولت دوازدهم نیز  شاهد برداشته شدن گام‌های بلندتر  برای سرافرازی ایران عزیز و سعادت نسل های امروز و فردای کشورمان باشیم.

حسن روحانی

رییس جمهوری اسلامی ایران