۰ نفر

خداحافظی با چراغ‌های راهنمایی؟

۱ تیر ۱۳۹۶، ۲۲:۱۰
کد خبر: 201462
 خداحافظی با چراغ‌های راهنمایی؟

سنگاپوری‌ها ابداع جدیدی در زمینه خودروهای خودران داشته اند که با وجود آن عملا چراغ‌های راهنمایی دیگر بی فایده خواهند شد.

مهندسان آژانس علوم، تحقیقات و فناوری سنگاپور یک فناوری جدید مبتنی بر الگوریتم بنام “حباب مجازی” برای خودروهای خودران طراحی کرده اند که نیاز به چراغ‌های راهنمایی را از بین خواهد برد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از جام جم آنلاین، این سامانه با کنترل خودکار سرعت و فاصله خودرو با خودروهای دیگر در واقع خودرو را داخل یک حباب مجازی قرار می‌دهد، به طوری که تا رسیدن به مقصد دیگر نیازی به ترمز و توقف نخواهد بود.

به گفته مهندسان این پروژه با ترکیب کروز کنترل هوشمند با سیستم ارتباطات داخلی خودروها برای همیشه نیازی به چراغ‌های راهنمایی نخواهد بود و همه تردد راحت تری در شهر خواهند داشت.

این سامانه با یک ویژگی به نام “نیروی دافعه سازگارشونده” کار می‌کند، به طوری که هر چه دو خودرو به هم نزدیک‌تر شوند توسط این سامانه به عقب رانده می‌شوند و در واقع فاصله ایمنی در همه حال رعایت می‌شود.

البته این موضوع بدین معنی نیست که دو خودرو با ترمز فاصله شان را از هم حفظ می‌کنند، بلکه سامانه هوشمند خودرو با پردازش کلی مسیر اعم از میزان ترافیک و راه‌های پیش رو بدون ترمز خودرو را پیش خواهد برد.