۰ نفر

جزییات حقوق و احکام پذیرفته‌شدگان آزمون سال ۹۵‌آموزش و پرورش

۲۰ خرداد ۱۳۹۶، ۹:۵۱
کد خبر: 198617
جزییات حقوق و احکام پذیرفته‌شدگان آزمون سال ۹۵‌آموزش و پرورش

سرپرست دانشگاه فرهنگیان با تاکید بر اینکه آزمون صلاحیت حرفه‌ای باید پیش شرط ورود به آموزش و پرورش قرار بگیرد گفت: اجازه ندهید در کلاسها را به روی کسانی باز کنیم که صلاحیت لازم را ندارند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، محمود مهرمحمدی درباره چالش های جذب و تربیت نیروی انسانی در آموزش و پرورش و در پاسخ به پرسشی درباره سرانجام پذیرفته شدگان آزمون استخدامی سال 95 و زمان حضور آنها در دوره‌های آموزشی یکساله گفت: به موجب قانون، جذب افراد پذیرفته شده پس از طی دوره یکساله صلاحیت حرفه‌ای و مشروط به قبولی در این دوره است.

وی افزود: اگر اخبار متناقضی منتشر شد که علت نقص در اطلاعیه استخدامی بود. در توضیح اینکه چرا نتوانستیم بموقع درخدمت پذیرفته شدگان باشیم، به زمان اعلام نتایج و بررسی صلاحیت‌ها برمی گردد.

مهرمحمدی ادامه داد: در واقع با این واقعیت مواجه شدیم که اگر قرار باشد اینها دوره آموزشی ببینند و از مهر 96 به کلاس ها بروند، دوره ناقص و ابتر خواهد بود در حالی که اینها طبق قانون باید دوره یکساله ببینند.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان درباره زمان برقراری حقوق و صدور احکام استخدامی این افراد گفت: آنچه درباره مهارت آموزان مطرح است، تامین هزینه های تحصیلی توسط آموزش و پرورش و تسهیلات بانکی است و طبق قانون پرداخت حقوق مربوط به کسانی است که ذیل قانون متعهدان خدمت قرار می گیرند و این افراد مشمول پرداخت حقوق نمی شوند.

وی درباره استخدام 30هزار نیروی پیش دبستانی در آموزش و پرورش پیشنهاد کرد که اجازه دهید آموزش و پرورش کشور را از قبل قوانینی که ایجاب می‌کند افراد قبل از آنکه صلاحیت حرفه ای شان احراز شود جذب کنیم، دور بماند.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان در برنامه تلویزیونی پرسشگر با تاکید بر اینکه آزمون صلاحیت حرفه ای را باید پیش شرط ورود به آموزش و پرورش قرار بگیرد گفت: از مجلس شورای اسلامی درخواست می‌کنیم اجازه دهد و مصوب کند حتی برای متعهدان دبیری هم آزمون صلاحیت برگزار کنیم. اجازه ندهید در کلاس ها را به روی کسانی باز کنیم که صلاحیت لازم را ندارند.