۰ نفر

ترکان: کسانیکه نام احمدی‌نژاد را در برگه‌رای نوشتند، نظام را قبول ندارند

۱ خرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۳۰
کد خبر: 194932
ترکان: کسانیکه نام احمدی‌نژاد را در برگه‌رای نوشتند، نظام را قبول ندارند

مشاور عالی ریاست جمهوری با بیان اینکه مردم ایجاد اشتغال عزتمند را به افزایش یارانه ها ترجیح دادند، گفت: ابتدای انقلاب هم کسانی که مخالف نظام بودند در برگه های رای خود اسامی افراد فراری را می نوشتند و این کار آقای بقایی مانند رفتار همان افراد است.

اکبر ترکان با اشاره میزان مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری و «نه» ملت به سیاست های پوپولیستی از جمله افزایش مبلغ یارانه ها اظهار داشت:  تصمیم مردم نشان دهنده سطح شعور و آگاهی ملت ایران است، ملتی که این انقلاب را مدیریت کرده شایستگی خود را در این برهه زمانی هم نشان داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایلنا، وی تاکید کرد: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند، برنده انتخابات مردم و نظام هستند.

مشاور عالی رئیس جمهوری ادامه داد:  این که مردم فریب افزایش سقف یارانه‌های نقدی را نخوردند و با وعده افزایش یارانه‌ها دست از اصول خود برنداشتند به این معنا است که مردم می‌فهمند، ایجاد اشتغال یعنی سرمایه گذاری و توسعه و این سیاست با توزیع ثروت در تضاد است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد افزود: اگر سرمایه شکل گرفته‌ای را به جای صرف در توسعه در توزیع صرف کنیم، سرمایه‌گذاری در کشور نسبت به تولید ناخالص داخلی کاهش پیدا می کند. از سوی دیگر آن چیزی که باعث پیشرفت کشور می شود، نسبت سرمایه گذاری به تولید ناخالص داخلی است.

وی گفت: هر مقدار که پس اندازهای مردم را متشکل و به سرمایه گذاری تبدیل کنیم باعث افزایش اشتغال می‌شود و هر مقدار  از سرمایه‌های شکل گرفته را توزیع کنیم، از تشکیل سرمایه کم می شود و کشور  بخشی از اشتغال را از دست می‌دهد.

مشاور عالی ریاست جمهوری اظهار داشت: نسبت سرمایه‌گذاری به تولید ناخالص داخلی در اقتصاد ایران تا پیش از سال 84 همواره بالای 30 درصد بود یعنی بالای 30 درصد تولید ناخالص داخلی کشور سرمایه گذاری می‌شد که در دولت نهم و دهم به 18 درصد رسید.

وی گفت: این نشان می دهد که سیاست های توسعه‌ای با سیاست توزیع سرمایه های شکل گرفته تا چه حد تفاوت دارد. در نهایت نتیجه این بوده که از سال 84 تا 91 درصد اشتغال خالص کشور صفر بود یعنی در سال 84 میزان اشتغال خالص  20 میلیون و 600 هزار نفر در کشور بوده که در سال 91 هم میزان اشتغال به همین اندازه بوده است.

ترکان افزود: در سال 95 میزان افراد شاغل در کشور به 23 میلیون نفر رسید، یعنی به  20 میلیون و 600 شغلی که دولت اول آقای روحانی تحویل گرفت تا به امروز 2  میلیون و 400 هزار شغل اضافه شده است. این نتیجه سرمایه گذاری است، بنابراین مردم ما تشخیص می دهند به جای اینکه یک یارانه ای بگیرند که حتما عزت آفرین نیست بهتر است برای فرزندان شان فرصت شغلی ایجاد شود و خودشان با عزت زندگی خود را اداره کنند.

ترکان همچنین با اشاره به رفتار حمید بقایی مبنی بر نوشتن نام احمدی نژاد در برگه رای خود، اظهار داشت: موضوع این است که یکی نظام را قبول  دارد و یکی هم ندارد. اگر نظام را قبول داریم باید کلیات آن را هم بپذیرم .

وی افزود: بنده در دولت اول آقای  احمدی نژاد در وزارت نفت، معاون بودم. همانطور که همه می دانند من نسبت به ایشان ارادتی نداشتم  اما بر این باور بودم که تا زمانی که ایشان رییس جمهور هستند دستورات ایشان را باید اجرا کرد. البته دستوراتی که  در رابطه با پست و سمت خود یعنی رییس جمهوری صادر می کنند.

مشاور عالی ریاست جمهوری ادامه داد: از آنجایی که نظام را قبول داریم، رییس جمهوری احمدی نژاد را هم پذیرفتیم. بنده در آن زمان یا باید از سمت خود استعفا می دادم یا باید دستور ریاست جمهوری را قبول کنم.

ترکان گفت: این انتخابات چند کاندیدای رسمی داشت که باید به این نامزدها رای داده می شد. ابتدای انقلاب هم کسانی که مخالف نظام بودند در برگه های رای خود اسامی افراد فراری را می نوشتند و این کار آقای بقایی هم مانند رفتار همان افراد است.