۰ نفر

نوبخت: پاکستان باید امنیت مرزهای خود را تامین کند

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۳:۱۵
کد خبر: 191405
نوبخت: پاکستان باید امنیت مرزهای خود را تامین کند

سخنگوی دولت گفت: ایران اعتراض خود را نسبت به حمله تروریست ها از مرز پاکستان و کشته شدن تعدادی از مرزبانان اعلام کرده است و وزیر امورخارجه نیز در سفر خود به اسلام آباد بر لزوم تامین امنیت مرزهای داخلی از سوی این کشور تاکید می کند.

محمدباقر نوبخت روز چهارشنبه پس از پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره اقدام عملی دولت ایران برای مقابله با حمله تروریست ها از مرز پاکستان به این کشور افزود: پس از اعتراضی که در این زمینه صورت گرفته است وزیر امورخارجه نیز به پاکستان سفر کرده است تا مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران را اعلام کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی ادامه داد: همچنین محمد جواد ظریف در سفر به پاکستان انتظار مردم و دولت ایران را در خصوص این که امنیت مرزهای مشترک با کشور همسایه به عهده خود آن هاست را بیان می کند.

بر اثر حمله چهارشنبه گذشته (ششم اردیبهشت) عوامل وابسته به گروهک تروریستی موسوم به جیش العدل، جمعی از مرزبانان غیور کشور در نزدیکی مرز پاکستان به شهادت رسیدند.

پس از رخداد این حادثه تروریستی رئیس جمهوری اسلامی ایران در نامه ای خطاب به نواز شریف نخست وزیر پاکستان، ضمن ابراز نگرانی عمیق و تاسف شدید از تکرار تعرضات تروریستی از خاک این کشور به خاک جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرده است: انتظار می‌رود برای حفظ و ارتقای روابط خوب و برادرانه دو کشور دستور فرمایید مسببین این اقدام تروریستی تحت پیگرد قانونی قرار گرفته و به دست عدالت سپرده شوند.

همچنین در پی بروز این حادثه تروریستی، آصف دورانی سفیر پاکستان در تهران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران به سفیر پاکستان ابلاغ شد.

در جریان احضار سفیر پاکستان، همچنین به وی اعلام شد که جمهوری اسلامی ایران قویا انتظار دارد طرف پاکستانی اقدامات جدی و اساسی برای بازداشت تروریست ها و مجازات آنان انجام دهد.

وزیر امور خارجه ایران نیز صبح امروز به همراه یک هیات بلند پایه سیاسی، نظامی، انتظامی و امنیتی برای پیگیری ویژه حادثه هولناک مرزبانان ایرانی، بررسی راه های تامین امنیت مرزهای دو کشور ، بستن راه های نفوذ گروهک های ترویستی و تضمین امنیت مرزهای مشترک وارد اسلام آباد شد.