۰ نفر

مظنه تالارهای پذیرایی تهران چند؟

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۸:۳۲
کد خبر: 190665
مظنه تالارهای پذیرایی تهران چند؟

رییس اتحادیه تالار پذیرایی و تجهیز مجالس تهران گفت: در سال جدید به ازای هر 10 تالار، فقط یک تالار میزبان مراسم و جشن‌ها بوده است.

اقتصاد آنلاین - علی مفید؛ خسرو ابراهیم نیا در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین پیرامون فعالیت در صنف تالار پذیرایی و برگزاری مراسم در سال جدید گفت: امسال بعد از عید با وجود هم زمانی با ماه های رجب و شعبان، هنوز تالارهای پذیرایی به طور چشم گیر شاهد برگزاری مراسم جشن نبوده اند.

وی افزود: گزارش های اتحادیه نشان می دهد که برگزاری مراسم در تالارهای پذیرایی هر سال در هر حال کاهش است، که دلیل اصلی آن پایین آمدن توان مالی زوج های جوان برای برگزاری مراسم در تالارهای پذیرایی است.

رییس اتحادیه تالار پذیرایی و تجهیز مراسم با بیان اینکه برخی از جوانان که توان مالی بالاتری دارند، دیگر میلی به برگزاری مراسم در تالارهای پذیرایی داخل شهری ندارند، خاطر نشان کرد: در شهر تهران باغ های بدون مجوزی تجهیز شده اند که اقدام به برگزاری مراسم های لوکس می کنند. این مجموعه ها خارج از محدوده شهری هستند و اتحادیه نمی تواند فعالیت آنها را زیر نظر بگیرد. اما حسب اطلاعاتی که از فعالیت آنها داریم به طور معمول اداره کنندگان این باغ ها بعد از مدتی نقل مکان می کنند و تصمیم ندارند به طور ثابت به این کار بپردازند.

ابراهیم نیا با اشاره به اینکه در سال جاری قیمت پذیرایی از هر مهمان در یک تالار پذیرایی بین 15 هزار تا 45 هزار تومان است، تاکید کرد: این دامنه قیمت به دلیل شرایط رقابتی و کاهش مشتری، شکسته شده است و مدیران تالار حاضر به اجاره سالن به قیمت پایین تر نیز هستند.

وی ادامه داد: شهر تهران قریب به 1000 تالار فعال دارد که حدود 15 تا 20 هزار کارگر در این سالن ها مشغول به کار هستند، اما در سال جدید ظرفیت تالارهای پذیرایی نسبت به تعداد مراسم 10 برابر شده است.