۰ نفر

در حاشیه اجلاس مسکو؛

توافق ایران و سریلانکا برای گسترش همکاری‌های دفاعی

۷ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۶:۰۱
کد خبر: 190260
توافق ایران و سریلانکا برای گسترش همکاری‌های دفاعی

وزیر دفاع ایران که برای شرکت در نشستی دو روزه و برنامه‌های جانبی در راس یک هیات دفاعی به مسکو سفر کرده است، در دیدار با معاون رئیس جمهوری و دبیر عالی وزارت دفاع سریلانکا پیرامون مسائل دوجانبه و اوضاع منطقه گفت‌وگو کرد.

سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان در این مذاکرات که روز پنجشنبه برگزار شد، با تشریح و تبیین توانمندی‌های دفاعی جمهوری اسلامی، آمادگی ایران را برای تجهیز و تقویت ارتش سریلانکا اعلام کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایلنا، وزیر دفاع همچنین با اشاره به پایان یافتن جنگ‌های داخلی در سریلانکا که مدت‌ها پیش اتفاق افتاده، از اینکه مردم این کشور در صلح و آرامش بسر می‌برند، ابراز خرسندی کرد.

دهقان همچنین تصریح کرد: فرصت‌های فراوانی برای روابط علمی، فنی و آموزشی بین دو کشور وجود دارد که باید با تعامل و همکاری آنها را عملیاتی کرد.

سارت کومارا، معاون رئیس جمهوری سریلانکا نیز در این دیدار با ارزشمند خواندن پیشنهادهای سردار دهقان و کمک‌های جمهوری اسلامی به ویژه در شرایط سخت، از اقدام‌های انسان دوستانه ایران در مناطق فقیرنشین سریلانکا قدردانی کرد.

دبیر عالی وزارت دفاع سریلانکا همچنین تداوم همکاری‌های فنی و کمک به تامین امنیت دریایی این کشور را خواستار شد.

او در پایان اظهار کرد که وزارت دفاع سریلانکا آماده است در همه حوزه ها همکاری‌های خود را با ایران گسترش دهد.

در این دیدار سردار دهقان و سارت کومارا در حاشیه ششمین نشست بین‌المللی امنیت مسکو، برای گسترش همکاری‌های دفاعی دو کشور توافق شد.