۰ نفر

محدودیت‌های ترافیکی آخر هفته

۷ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۹:۱۷
کد خبر: 190171
محدودیت‌های ترافیکی آخر هفته

آمد و شد از جاده های برون شهری در شبانه روز گذشته (چهارشنبه) بر پایه تصاویر دریافتی از دوربین های نظارتی، سامانه های ترددشمار و گشت های راهداری سراسر کشور، یک درصد نسبت به سه شنبه کاهش یافت. اکنون نیز ترافیک در برخی محورهای منتهی به تهران و قزوین نیمه سنگین است.

بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی مرکز مدیریت راه های کشور از 1932 ترددشمار فعال در محورهای برون شهری سهم وسایل نقلیه سنگین از کل ترددها 15.9 درصد بود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، اوج تردد در ساعت 18 تا 19 و کمترین رفت و آمد در ساعت 3 تا 4 صبح صورت گرفت که می توان با آگاهی از این امر، زمان مناسب تری را برای سفر انتخاب کرد.

بیشترین تردد در 24 ساعت گذشته از آزادراه کرج- تهران محدوده استان تهران صورت گرفت و در رتبه های بعدی، آزادراه های کرج- قزوین و قزوین - کرج در محدوده استان البرز قرار داشت.

** آخرین وضعیت ترافیکی:

بر پایه گزارش های سامانه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، تا ساعت 9 صبح امروز ترافیک در آزادراه کرج- قزوین محدوده گلشهر (مسیر رفت و برگشت)، آغاز و پایان آزادراه تهران-پردیس، آغاز آزادراه ساوه-تهران، محور هراز (رودهن به آمل) حد فاصل پلور تا پنجاب، محور تهران-پاکدشت و محور شهریار-تهران نیمه سنگین و در سایر محورهای اصلی کشور تردد به صورت روان است.

** محدودیت رفت و آمد وسایل نقلیه

بر پایه اعلام مرکز مدیریت راه های کشور، تردد موتورسیکلت تا ساعت 6 صبح شنبه نهم اردیبهشت ماه از محورهای کرج- چالوس، هراز، فیروزکوه و محور تهران- سمنان- مشهد و برعکس ممنوع است.

تردد انواع وسایل نقلیه سواری از ساعت 14 تا 24 جمعه هشتم اردیبهشت ماه از کرج به سمت مرزن آباد ممنوع است.

با اعلام پلیس راه، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 17 تا 24 جمعه از مرزن آباد به سمت کرج یکطرفه می شود.

همچنین تردد انواع وسیله نقلیه از رودهن به سوی آمل از ساعت 14 تا 22 جمعه ممنوع است. با اعلام پلیس راه نیز رفت و آمد از آب اسک به سوی تهران از ساعت 16 تا 22 یکطرفه است.

ممنوع بودن تردد انواع وسایل نقلیه سنگین باری به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسدشدنی از محور کرج- چالوس و برعکس ادامه دارد.

در محور هراز نیز از ساعت 8 تا 24 پنجشنبه و جمعه (هفتم و هشتم اردیبهشت ماه) رفت و آمد این نوع خودروها ممنوع است.

این محدودیت در محور فیروزکوه (تهران به قائمشهر و برعکس) از ساعت 12 تا 24 جمعه اعمال می شود.

** آخرین وضعیت جوی:

بر پایه گزارش های سامانه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، تا ساعت 9 صبح پنجشنبه در برخی محورهای استان های تهران، خراسان شمالی، مازندران و گلستان بارش پراکنده باران رخ داده است.

همچنین در گردنه های «امین الله» و «اسدلی» در استان خراسان شمالی مه گرفتگی را شاهدیم.

** ممنوعیت تردد به دلیل مداخلات جوی

مرکز مدیریت راه های کشور اعلام کرد ممنوع بودن رفت و آمد از محورهای شمشک- دیزین در استان های تهران و البرز، محور رامیان- اولنگ- شاهرود در استان های گلستان و سمنان، پونل- خلخال در استان گیلان و گنجنامه- تویسرکان در استان همدان به دلیل نبود ایمنی کافی ادامه دارد.

محورهای بستک- خمیر در استان هرمزگان، رودبار- قلعه گنج و رودبار- کهنوج در جنوب استان کرمان، استهبان- نی ریز در استان فارس و اشنویه- پیرانشهر در استان آذربایجان غربی نیز به دلیل ایمنی ناکافی بسته است.

محور قدیم فسا- داراب در استان فارس نیز همچنان به سبب آبگرفتگی بسته مانده است.