۰ نفر

خدمت رایگان به مادران بهشتی

۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۲:۰۵
کد خبر: 189432
خدمت رایگان به مادران بهشتی

اهالی ورامین یک سالی است که با مهربانی‌های مردی خو گرفته‌اند که توشه‌اش را دعای خیر خانواده‌هایی می‌داند که عزیزشان را برای دفاع از خاک وطن فدا کرده‌اند.

 به گزارش اقتصادآنلاین ، ایران نوشت : مرد جوانی که رایگان برای خانواده‌های شهدا کارهای تأسیساتی انجام می‌دهد.امیر حق‌پناه تکنیسین 38 ساله تأسیسات که تصویر وانت او با جمله‌ای که روی آن نوشته، در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، هر روز در انتظار درخواستی از سوی خانواده‌های شهداست و معتقد است آنها قبلاً هزینه انجام این کارها را پرداخته‌اند. او با اشاره به اینکه از 15 سال قبل وارد کار تأسیسات شده است، گفت: پدرم مکانیک بود و از کودکی علاقه زیادی به کارهای فنی داشتم. همین علاقه و انجام کارهای فتی مربوط به خانه باعث شد تا وارد کار تأسیسات شوم. این کارها شامل لوله کشی و برق کشی تا تعمیرات پکیج و بمب و... است و نصب و راه‌اندازی کولر و پکیج را نیز انجام می‌دهم.

مدتی بعد کارگاهی در ورامین به راه انداختم و در آنجا مشغول به کار شدم. همیشه خانواده شهدا احترام خاصی نزد من داشتند و دارند. همیشه دوست داشتم برای آنها کاری انجام بدهم. پدران و مادران شهدا با تقدیم فرزندشان بهای سنگینی را برای حفظ این نظام داده‌اند و این وظیفه همه ما است که به آنها خدمت کنیم. از مدتی قبل که شهدای مدافع حرم به جمع شهدای کشور اضافه شدند، تصمیم گرفتم از حرفه و کاری که در آن تبحر دارم برای خدمت‌رسانی به خانواده شهدا استفاده کنم. وی ادامه داد: نوشته‌ای را روی خودروام نوشتم و اعلام کردم که همه کارهای تأسیساتی خانواده‌های شهدا را رایگان انجام می‌دهم.

البته این خانواده‌ها به خاطر حجب و حیایی که دارند حاضر نیستند مستقیماً با من تماس بگیرند و بیشتر اطرافیان آنها با من تماس می‌گیرند و درخواست می‌کنند تا برای تعمیرات یا نصب به خانه آنها بروم. بهترین ساعت‌های زندگی‌ام وقتی است که برای این خانواده‌ها کار می‌کنم. آنها سالهاست که دستمزد ما را پرداخت کرده‌اند و خدماتی که به آنها می‌دهیم در برابر ایثار و فداکاری آنها چیزی نیست. ساعت‌هایی که مشغول کار هستم بسیاری از مادران شهدا برای من از فرزندشان و نحوه شهادت و روزهایی که با یاد او سپری شدند حرف می‌زنند. لحظاتی که کنار آنها هستم و از من پذیرایی می‌کنند را با هیچ چیزی در دنیا عوض نمی‌کنم. از برکت خدمت به این مادران بهشتی خداوند به زندگی‌ام برکت داده است و تا مدتها با روحیه عالی مشغول به کار می‌شوم.

حق‌پناه با اشاره به اینکه همه ما در هر شغل و جایگاهی که هستیم باید برای کسانی که نیازمند هستند و همچنین خانواده شهدا قدمی برداریم، گفت: در آخرت از همه ما سؤال خواهد شد که در جایگاه و شغل خودتان چه کار مهم و مفیدی انجام داده‌اید؟ زندگی برای پدران و مادران شهدا با ایثار و فداکاری برای وطن معنا شده است و چه زیباست که ما هم برای آسایش زندگی آنها قدمی برداریم.