۰ نفر

بارش‌های پراکنده در غرب و شمال غرب کشور

۲۹ فروردین ۱۳۹۶، ۱۶:۴۳
کد خبر: 188543
بارش‌های پراکنده در غرب و شمال غرب کشور

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: از امشب با ورود سامانه بارشی در مناطقی از غرب و شمال غرب کشور شاهد ابرناکی، رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی خواهیم بود.

سازمان هواشناسی کشور برای امروز در مناطقی از دامنه های زاگرس جنوبی و مرکزی، شرق و شمال شرق کشور افزایش ابر، بارش های پراکنده گاهی با رعد و برق وزش باد پیش بینی کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، بعد از ظهر امروز به سبب افزایش سرعت وزش باد در عراق، تشکیل گرد و خاک و انتقال آن به مناطقی از غرب و جنوب غرب کشور دور از انتظار نیست.

سامانه جدید بارشی چهارشنبه در بخش هایی از شمال غرب، غرب، دامنه های زاگرس مرکزی، دامنه های البرز غربی و مرکزی و بتدریج در سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور فعال می شود.

از امروز تا اوایل وقت چهارشنبه در سواحل دریای خزر افزایش دمای هوا از چهار تا هشت درجه سانتیگراد ادامه می یابد و در برخی نقاط سواحل غربی و استان اردبیل وزش باد جنوبی دور از انتظار نیست.

چهارشنبه وزش باد به نسبت شدید دامنه های البرز مرکزی و شرقی، برخی نقاط شرق و جنوب شرق کشور را دربرمی گیرد که می تواند به گرد و خاک موقتی در این نواحی منجر شود، این وضعیت پنجشنبه در جنوب شرق کشور تقویت می شود.

پنجشنبه در برخی نقاط شمال غرب، استان های ساحلی دریای خزر، شمال شرق و شرق کشور بارش پراکنده پیش بینی می شود.

چهارشنبه شدت بارش ها در کرمانشاه و شمال خراسان رضوی و پنجشنبه در شمال خراسان رضوی است.

در سه روز آینده خلیج فارس مواج است و سرعت وزش باد و ارتفاع امواج از بعدازظهر چهارشنبه و همچنین پنجشنبه در خلیج فارس و تنگه هرمز افزایش می یابد.