۰ نفر

پرواز گرگان-اصفهان و بالعکس تا اطلاع‌ثانوی انجام نمی‌شود

۲۶ فروردین ۱۳۹۶، ۱۲:۳۷
کد خبر: 187834
پرواز گرگان-اصفهان و بالعکس تا اطلاع‌ثانوی انجام نمی‌شود

مدیر کل شرکت فرودگاه های استان گلستان گفت: پروازهای خطوط هوایی گرگان به اصفهان و بالعکس تا اطلاع ثانوی باطل شده و انجام نمی شود.

رامین آذری، افزود: هواپیمای در نظر گرفته برای این مسیر از سوی شرکت هواپیمائی نفت 'فوکر 50' بوده است که این نوع در ایام گرم سال مشکلات پروازی در مناطق گرمسیری دارد و به همین علت پرواز در مسیر گرگان به فرودگاه اصفهان تا تامین هواپیمای دیگری ،کنسل شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی اظهار داشت: ارتفاع زیاد باند فرودگاه اصفهان از سطح دریا نیز از دیگر دلایل لغو پرواز با این مدل هواپیما است.

آذری با اشاره به اینکه لغو پرواز با این نوع هواپیما تنها مربوط به مسیر اصفهان به گرگان نیست، یادآور شد: هواپیمای مسیرهای پروازی از فرودگاه های تهران و رشت به اصفهان و بالعکس نیز تعویض شده است.

وی اضافه کرد: شرکت هواپیمائی نفت به دنبال جایگزین کردن یک مدل دیگر هواپیما در مسیر گرگان - اصفهان است که این پرواز با هماهنگی های انجام شده از اواخر اردیبهشت ماه برقرار خواهد شد.

مدیر کل شرکت فرودگاه های گلستان همچنین گفت که در پی روند افزایشی پروازهای فرودگاه گرگان و کسب رتبه شانزدهم در عملکرد پروازی در اسفند 95، این فرودگاه بیشترین رشد پرواز، مسافر و بار را در این ماه در میان 46فرودگاه تحت عملیاتی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران ،از آن خود کرد.

وی عنوان کرد: در اسفند ماه گذشته 314 پرواز ورودی و خروجی در فرودگاه گرگان انجام شد که نسبت به مدت مشابه سال 94، بیش از 106 درصد رشد نشان می دهد و در همین مدت فرودگاه گرگان پذیرای 25 هزار و 663 نفر مسافر بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته نزدیک به 145 درصد رشد داشت.

وی ادامه داد که همچنین در این مدت، بیش از 170 تن بار از فرودگاه گرگان جابجا شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 122 درصد رشد نشان می دهد.

آذری گفت که هم اینک فرودگاه گرگان پذیرای حدود 78 پرواز هفتگی در مسیرهای مختلف داخلی و بغداد است.