۰ نفر

انتظار برای ورود سیاسیون به ستاد انتخابات

آغاز چهارمین‌روز ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری

۲۵ فروردین ۱۳۹۶، ۷:۱۴
کد خبر: 187654
آغاز چهارمین‌روز ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری

چهارمین روز ثبت‌نام داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری آغاز شد.

چهارمین روز ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری در محل ستاد انتخابات کشور آغاز شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، ثبت‌نام داوطلبان این انتخابات صرفا در ستاد انتخابات کشور واقع در محل وزارت کشور انجام می‌شود.

ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری از  ۲۲ فروردین آغاز شده و تا روز ۲۶ فروردین به مدت ۵ روز ادامه می‌یابد.

بر اساس ماده ۵۵ قانون انتخابات ریاست‌جمهوری «داوطلبان ریاست جمهوری یا نمایندگان تام‌الاختیار آن‌ها که کتباً معرفی شده باشند باید ظرف ۵ روز از تاریخ انتشار دستور شروع انتخابات به وزارت کشور مراجعه نموده و پرسشنامه اعلام داوطلبی را پس از دریافت و تکمیل همراه با چهار برگ تصویر کلیه صفحات شناسنامه و دوازده قطعه عکس ۴×۶ از آخرین عکس خود را که در همان سال گرفته باشند به وزارت کشور تسلیم و رسید دریافت دارند.»

براساس ماده ۳۵ قانون انتخابات ریاست‌جمهوری انتخاب شوندگان باید دارای شرایط زیر باشند:

۱- از رجال مذهبی، سیاسی

۲-ایرانی‌الاصل

۳-تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران

۴-مدیر و مدبر

۵-دارای حسن سابقه و امانت و تقوی

۶- مومن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران و مذهب رسمی کشور

دیروز نیز  وزیر کشور به فرمانداران سراسر کشور دستور  تشکیل هیات‌های اجرایی را صادر کرد.

انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی روز ۲۹ اردیبهشت برگزار می‌شود.

انتظار برای ورود سیاسیون به ستاد انتخابات

چهارمین روز ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری صبح امروز در حالی آغاز شد که باتوجه به اینکه یک روز بیشتر به پایان نام نویسی از داوطلبان باقی نمانده، انتظار می رود شخصیت های سیاسی و برجسته امروز به ستاد انتخابات کشور بیایند هرچند همچنان شاهد حضور پررنگ شهروندان عادی هستیم.

در ساعات اولیه صبح امروز و حوالی ساعت 9، مهدی کلهر مشاور محمود احمدی نژاد به وزارت کشور آمد و کاندیدای ریاست جمهوری دوازدهم شد و توجه عکاسان و خبرنگاران رسانه های داخلی و خارجی را به خود جلب کرد. کلهر تاکید کرد که برای ثبت نام در انتخابات با احمدی نژاد هماهنگ نکرده است.

حضور یک فلافل فروش که می گوید حامی حسن روحانی است،یک خانم دبیر که می گوید برای دفاع از حقوق فرهنگیان آمده و حضور نوجوانی با لباس بختیاری و یکی از معاونان بیمه ایران نیز از حاشیه‌های ساعات اولیه ثبت نام کاندیداها بود.