۰ نفر

عضو انجمن اسلامی معلمان تهران

قهر با انتخابات اشتباه است/ نگران ردصلاحیت‌های سلیقه‌ای هستیم

۲۱ فروردین ۱۳۹۶، ۲۲:۳۵
کد خبر: 187098
قهر با انتخابات اشتباه است/ نگران ردصلاحیت‌های سلیقه‌ای هستیم

حیک عضو انجمن اسلامی معلمان استان تهران گفت: در کشور ایران احزاب توسعه پیدا نکرده است و همین موضوع باعث شده راهکار قهر با انتخابات نتیجه ندهد و توصیه می کنم طرفداران جریان اصلاحات پرشور در انتخابات حاضر شوند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، در جلسه انجمن اسلامی معلمان استان تهران که در خصوص انتخابات شوراهای اسلامی شهر و ریاست جمهوری برگزار شدف سیدحسن الحسینی با اشاره به ابعاد مختلف دین و نقش دین در زندگی انسان گفت: دیدگاه سنتی می گوید دین همه ابعاد زندگی انسان را شامل می شود، اما کنکاش در آیات قران نشان می دهد که این دیدگاه صحت ندارد و انسان با عقل و آگاهی می بایست در سرونوشت خویش دخیل باشد.

وی با بیان اینکه مشورت کردن یکی از ارکان مهم دینداری است، خاطرنشان کرد: توصیه قران بر این است که انسان در سرنوشت خود مشارکت کند و در نهایت هدف بر این است که جامعه ای عدالت محور بسازد و تکلیف حکومت ها صرف نظر از اینکه عنوان حکومت دینی باشند یا نباشند، این است که حکومتی بر پایه عدالت بسازند.

الحسینی مشورت کردن را عاملی برای جلوگیری از خودکامگی دانست و تاکید کرد: حتی پیامبر هم مکلف بود در امور خود در جامعه مشورت کند و این رسم به این دلیل وضع شد تا در جامعه استبداد و بیداد شکل نگیرد.

این عضو انجمن اسلامی معلمان حضور در انتخابات و کنشگر بودن اعضای انجمن را برای این دوره از انتخابات یک اصل مهم دانست و گفت: در طول سال های بعد از انقلاب که در کشور انتخابات برگزار شده است، خواسته مردم با حضور پرشور تحقق یافته است و از طرفی چون در کشورمان احزاب ساختار توسعه یافته ندارند توصیه به قهر در انتخابات کار درستی نیست.

وی ادامه داد: لازمه مطرح کردن خواسته های سیاسی در فضای کشور، آشتی با حاکمیت است و بهترین نتیجه هنگامی بدست می آید که حضور در انتخابات با شرکت حداکثری مردم همراه باشد. تجربه انتخابات سال 76 و پیروزی انقلاب مشروطه هم موید این موضوع است که هر زمان مردم در انتخابات حضور پرشوری داشتند یک حماسه خلق شده است.

الحسینی با بیان اینکه در طول تاریخ بشریت فقط 260 سال بدون تنش در میان انسان ها بوده است، دموکراسی و صلح را عامل کم شدن بحران در جهان عنوان کرد و تاکید کرد: جامعه ایران آمادگی زیادی برای گسترش مدنیت دارد و سابقه تاریخی نشان می دهد چنین استعدادی در ایران زیاد است و خوشبختانه فضای فکری مردم حالت رادیکالی افراطی ندارد و امید داریم هر روز شفافیت در جامعه توسعه پیدا کند.

این عضو انجمن اسلامی معلمان تهران با اشاره به اینکه نگران ردصلاحیت های سلیقه ای هستیم، گفت: گزارش شده است که برخی از نهادهای چهارگانه دخیل در ثبت نام کاندیدای این انتخابات ها در حیطه وظایف شورای نگهبان دخالت کرده اند و به جای دریافت مدارک ثبت نامی افراد و بررسی نواقص مدارک افراد، در زمینه صلاحیت این افراد به ابراز نظر پرداخته اند، که این موضوع به طور حتم تخلف است و برخورد سلیقه ای این نهادها محسوب می شود ایجاد نگرانی فراوانی کرده است.

وی ادامه داد: وزیر اطلاعات در خصوص تایید صلاحیت سلیقه ای این نهادها قول بررسی مجدد داده است که امیدواریم با این بررسی زمینه برگزاری یک انتخابات آزاد فراهم شود.

الحسینی تاکید کرد: شورای شهر تهران نیاز به نیروی متخصص و کارآمد دارد و می بایست چنین انتخابی مدنظر همه فعالان انجمن قرار گیرد و زمینه چنین انتخابی را فراهم کنند.