۰ نفر

انتقاد یک مرجع تقلید از تعطیلی سیزده بدر

۹ فروردین ۱۳۹۶، ۱۶:۴۷
کد خبر: 184774
انتقاد یک مرجع تقلید از تعطیلی سیزده بدر

آیت الله سبحانی مخالفت خود را با تعطیلی روز سیزدهم فروردین اعلام کرد و گفت: نحوست ۱۳ فروردین ماه تنها یک خرافه است و ما نباید مروج خرافات باشیم.

این مرجع تقلید در انتهای درس خارج اصول خود در مسجد اعظم قم به روایتی از امام یازدهم اشاره کرد و اظهار داشت: امام حسن عسکری(ع) در سامرا بوده است، روزی که شیعیان می خواهند خدمت حضرت عسکری برسد، یکی از شیعیان دستش به دیواره راهرو خورده و زخمی می شود؛ وقتی خدمت حضرت عسکری رسید گفت: «به خدا پناه می برم از نحوست امروز». حضرت فرمود: «همه ایام، ایام الله است؛ اگر روزی منحوس است بخاطر اعمال ماست والا اگر مردم اعمال نیک کنند همه ایام، سعد است».

به گزارش اقتصاد آنلاین از شفقنا، او افزود: از این بیان معلوم می شود نحوست روز سیزدهم یک خرافه است و ما نباید مروج خرافات باشیم.

آیت الله سبحانی با اشاره به رسالت انبیا طبق نصّ قرآن کریم گفت: روز ۱۲ و ۱۳ پیش ما فرقی ندارد، الان ما ایرانیها تن به کار نمی دهیم، کار پیش ما ارزش ندارد، کارنکردن ارزش و کارکردن ضدارزش است.

او ادامه داد: بنابراین ما هم ناچاریم روز ۱۳ فروردین را تعطیل کنیم اما من عملا موافق نیستم ولی چاره ای نیست که باید با این سیر همراهی کنیم.