۰ نفر

تحویل چهار فروند هواپیمای ایرباس ۳۲۱ در سال ۹۶

۲۱ اسفند ۱۳۹۵، ۱۳:۵۹
کد خبر: 181833
تحویل چهار فروند هواپیمای ایرباس ۳۲۱ در سال ۹۶

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با بیان این که سومین فروند هواپیمای ایرباس از نوع 330 در روز 29 یا 30 اسفند ماه جاری وارد کشور می شود، گفت: براساس قراردادی که با ایرباس منعقد شده است، ایران ایر چهار فروند هواپیمای 321 در سال 96 از ایرباس تحویل می گیرد.

«فرهاد پرورش» روز شنبه در حاشیه مراسم ورود دومین فروند از هواپیماهای ایرباس در گفت و گو با خبرنگاران افزود: هواپیمای ایرباس 330 می تواند روزانه 14 یا 15 ساعت در مسیرهای طولانی پرواز کند و ایران ایر براساس روال گذشته نخستین سرویس این هواپیما را به مشهد مقدس انجام خواهد داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی با بیان این که ایران ایر در یک دوره 10 ساله باید همه هواپیماهای خریداری شده جدید خود را از ایرباس تحویل بگیرد، گفت: عده ای می گویند به دلیل این که ایران ایر هواپیماهای نو در اختیار ندارد دیگر با این شرکت پرواز نمی کنیم. ما درصددیم با اصلاح ساختارهای ایران ایر، ناوگان آن را نیز نوسازی کنیم تا بتوانیم با ارتقای کیفیت خدمات هوایی همچنان به مردم خدمت رسانی کنیم.

پرورش افزود: هواپیمای ایرباس 330 برای مسافت های دوربرد کارایی دارد و ما پس از یک هفته پرواز این هواپیما در شبکه داخلی درصدد هستیم از آن در مسیرهای بین المللی به خصوص اروپا، خاور دور، کوالالامپور و یا پکن استفاده کنیم.

وی اظهارداشت: این هواپیما قرار بود 10 روز پیش به ما تحویل داده شود اما معمولا روند تغییر و تحول طولانی است و ممکن است زمان تحویل هواپیماها در برخی موارد تغییر کند.

مدیرعامل ایران ایر گفت: از امروز روند تحویل سومین فروند هواپیمای ایرباس آغاز شده است و اگر همه چیز خوب پیش برود درروز 29 یا 30 اسفند ماه شاهد ورود سومین فروند هواپیمای ایرباس به کشور خواهیم بود.

پرورش با اشاره به تحمیل هزینه های زیاد توسط صندوق بازنشستگی هما بیان کرد: بیشتر منابع مالی ما صرف صندوق بازنشستگی هما می شود و این تا حدودی توانمندی های ایران ایر را کاهش می دهد.

مدیرعامل ایران ایر اظهارداشت: براساس مصوبه هیات دولت، ما درصدد اصلاح ساختارهای مالی شرکت ایران ایر هستیم تا بتوانیم حتی سهام آن را در بازار بورس عرضه کنیم ، هر چند تاکنون با موانع زیادی مواجه بودیم اما تلاش ما این است ایران ایر به صورت یک شرکت عام فعالیت خود را ادامه دهد.

پرورش با بیان اینکه نبود هواپیماهای جدید باعث شده است ایران ایر سهم خود را در بازارهای منطقه ای از دست بدهد ،گفت: از طرفی تحریم های ظالمانه نیز سبب شده بود در مدت زمان تحریم ها هواپیماهای ایران ایر بیش از چهار هزار و 500 نشست و برخاست اضافی در این دوران انجام دهند و این هزینه های زیادی را بر ایران ایر تحمیل کرد.

دومین هواپیمای ایرباس خریداری شده که از مدل 330 سری 200 است و ساعت سه بامداد امروز به وقت محلی فرودگاه تولوز فرانسه را به مقصد ایران ترک کرده بود با شماره پرواز همای 700 ساعت8 و 57 دقیقه صبح شنبه در فرودگاه مهرآباد تهران به زمین نشست.

برگ زرین دیگری از دستاوردهای اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) امروز با ورود نخستین هواپیمای ایرباس از نوع 330 سری 200 به ناوگان هوایی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران(ایران ایر) رقم خورد تا ارمغان آن ایمنی و رفاه سفرهوایی برای مردم ایران زمین باشد.

این هواپیما دارای 238 صندلی شامل 32 صندلی بیزینس کلاس و 206 صندلی اکونومی کلاس است و برای مسافت های دور کاربرد دارد.