۰ نفر

بیش از یک میلیون و 343 هزار نفر در انتظار حج

مذاکرات حج ۹۶ همچنان ادامه دارد

۲۰ اسفند ۱۳۹۵، ۱۵:۳۶
کد خبر: 181685
مذاکرات حج ۹۶ همچنان ادامه دارد

سرپرست سازمان حج و زیارت از ادامه مذاکرات حج تمتع با مسئولان حج عربستان خبر داد و گفت: نتایج همچنان کاملاً روشن و ملموس نشده و هنوز در تمامی موارد به جمع بندیهای لازم نرسیده‌ایم بنابراین رسانه‌ای کردن بی‌موقع مسائل هم، همیشه به حل مشکل کمک نمی‌کند.

حمید محمدی در تشریح آخرین وضعیت و نتایج مذاکرات حج تمتع 96 اظهار کرد: همان گونه که قبلاً اعلام شد، مذاکرات با وزارت حج عربستان بر سر موضوعات باقی مانده هم چنان در جریان است بنابراین اجازه دهید نتیجه کار به موقع خود، تشریح شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، وی در پاسخ به این پرسش که  یکی از محورهای اصلی مذاکرات حج، موضوع فاجعه منا بوده است لطفا در ارتباط با این مسئله در مذاکرات و اینکه چرا تاکنون جزییاتی نسبت به آن منتشر نشده است، تصریح کرد: همان طور که همواره اعلام شده موضوع شهدای  منا از دغدعه‌های اصلی همه مسئولان و خانواده محترم شهدا بوده که همیشه با جدیت پیگیری شده است.

سرپرست سازمان حج و زیارت افزود: به دلیل اهمیت موضوع، در نامه نخستی که به عربستان ارسال شد و در آن رئوس مطالبات جمهوری اسلامی ایران مطرح و تصریح شد، موضوع شهدای منا و مسجدالحرام به عنوان یک محور اصلی مورد تاکید قرار گرفت.

محمدی ادامه داد: بر همین مبنا هم هیئت مذاکره کننده به عنوان امین خانواده معزز شهدای منا، موضوع منا را به عنوان یکی از  مباحث اصلی در مذاکرات با جدیت پیگیری کرده است؛ این که تاکنون در خبرها به جزئیات آن پرداخته نشده، طبیعی و واضح است چرا که مذاکرات هم چنان ادامه دارد و نتایج آن هنوز کاملا روشن و ملموس نشده است.

وی تصریح کرد: هنوز در تمامی موارد به جمع‌بندیهای لازم نرسیده‌ایم و رسانه‌ای کردن بی موقع مسائل هم، همیشه به حل مشکل کمک نمی‌کند بنابراین به طور طبیعی و منطقی، اطلاع رسانی در این خصوص به روشن‌تر شدن نتایج مذاکرات و دستیابی به جمع‌بندیهای لازم موکول شده است.

بیش از یک میلیون و 343 هزار نفر در انتظار حج

سرپرست سازمان حج و زیارت همچنین روز گذشته درکنگره مسئولان وزارت ارشاد اظهار کرد: یک میلیون و ٣٤٣ هزار و ٥١٥ نفر در انتظار اعزام به حج هستند و تلاش برای اخذ سهمیه 80 هزار نفری که در سال ٩٤، 60 هزار نفر بود مدنظر است.

محمدی توجه جدی به بخش خصوصی در حوزه حج و زیارت، واسپاری بخشی از کار به دفاتر زیارتی، حضور جدی دفاتر زیارتی در امر اعزام از طریق شرکت‌های مرکزی، افزایش اعزام زائر به عتبات، توسعه و ترویج اسلام، توجه بیشتر مردم به عتبات بعد از تعلیق عمره، از جمله سیاست‌های سازمان حج و زیارت است.

وی ادامه داد: اعزام‌‌های استانی منطبق با ذائقه‌های هر استان، ایجاد بسته‌های متنوع هفت روزه، 20 روزه و ... افزایش خدمات بهداشتی، ایمنی، بیمه، ایجاد بسته‌های ویژه برای مراکز دولتی و خصوصی، همکاری با بانکها، افزایش رضایتمندی زائران، تسهیل فرایند ثبت‌نام از طریق سایتهای فاخر، سماح، عتبات، ثبت نام الکترونیکی و بدون نیاز به مراجعه حضوری، کاهش هزینه‌ها، نظارت مستمر، توسعه زیرساخت‌های خدمات زیارتی شامل ترغیب سرمایه‌گذاران ایرانی در عراق، الگوسازی مناسب در ایجاد مراکز اقامتی منطبق با ذائقه ایرانی، ایجاد رقابت در سرمایه‌داران عراقی برای تأسیس اماکن اقامتی مطلوب از جمله فعالیتهای سازمان حج و زیارت است.