۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۳
کد خبر 181622

ارتش ها همواره سهمی از تکنولوژی های روز را به خود اختصاص میدهند و جای تعجب نیست که پیشرفته ترین ربات ها در جهان، در جهت کاربردهای نظامی ساخته شده اند.

در این مطلب شما را با 9 ربات نظامی با کاربردهای جالب آشنا میکنیم.

1- MAARS

۹ ربات ترسناک نظامی +تصاویر

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبرآنلاین، اجازه ندهید که کوچکی این ربات شما را فریب دهد. MAARS (سیستم رباتیک مدولار پیشرفته مسلح) مجهز به تعداد زیادی قدرت شلیک در قاب کوچک خود است. طراحی مدولار آن اجازه میدهد تا به انواع تسلیحات اعم از لیزر تا گاز اشک آور و نارنجک مجهز باشد. MAARS مدل پیشرفته تری از ربات قبلی با نام SWORDS است که چند سال پیش در عراق دیده شده بود.

 

2- DOGO

۹ ربات ترسناک نظامی +تصاویر

"چه ربات بامزه ای" ممکن است بعد از دیدن این ربات این جمله به ذهنتان خطور کند. این دستگاه کوچک با دو تسمه در محیط اطراف میگردند و ممکن است با اسباب بازی اشتباه گرفته شوند، حداقل تا زمانی که شکلیک نکرده است. DOGO علاوه بر دوربین که اجازه شناسایی از راه دور را میدهد، یک اسلحه کمری 9 میلیمتری نیز دارد.

 

3- SAFFiR

۹ ربات ترسناک نظامی +تصاویر

زمانی که روباتی برای اهداف نظامی طراحی میشود، یک ماشین کاملاً مسلح شده عموما ایده مد نظر است. با این حال نیروهای نظامی نیازهایی فراتر از شلیک به افراد بد نیز دارد و گاهاً جهت اهداف پشتیبانی ساخته می شوند. سفیر ربات آتش نشانی است که توسط دانشجویان مهندسی دانشگاه ویرجینیا جهت خاموش کردن آتش در کشتی های نیروی دریایی ساخته شده است. این روبات در حال توسعه است و امیدوار است که بتواند با عکس العمل سریع در هنگام آتش سوزی و دمایی که برای بدن انسان غیرقابل تحمل است، باعث نجات جان ملوانان شود.

 

4- Guardbot

۹ ربات ترسناک نظامی +تصاویر

هر ربات نظامی نیاز نیست که به اسلحه تجهیز باشد. شناسایی یک بخش حیاطی در عملیات های نظامی است و Guardbot کوچک و کروی شکل با هدفی در ذهن ساخته شده است. در اصل این روبات برای فضا ساخته شده بود. گاردبات به دوربین های قدرتمندی مجهز شده است و می تواند در محیط های مختلف مانند برف، شن، ماسه و حتی آب هدایت شود.

 

5- Gladiator

۹ ربات ترسناک نظامی +تصاویر

گلادیاتور برای کمک به تفنگداران دریایی ایالات متحده در عملیات مختلف طراحی شده است. این ربات زمینی بدون سرنشین مانند یک تانک کوچک است که می تواند بسته به وضعیتی که در آن قرار دارد به ابزارهای مختلفی مجهز شود. اگرچه که ماکزیمم سرعت گلادیاتور 16 کیلومتر بر ساعت است، مسافتی که طی میکند به نوع سلاحش وابسته است. بدنه آن زرهی است و می تواند مسلسل و نارنجک انداز را به طور مستقیم بر روی بدنه خود سوار کند.

 

6- Alrobot

۹ ربات ترسناک نظامی +تصاویر

براساس داستانی نقل شده از "بغداد پست" این ربات بدون سرنشین توسط دو برادر برای مبارزه با نیروهای داعش طراحی شده است. فیلم هایی از این دستگاه نشان میدهد که این ربات با سلاح های سنگین با چهار چرخ در بیابان های عراق حرکت میکند. باتوجه به خطرات معمول در مبارزه با داعش (بمب های دست ساز، حمله های گازانبری و..) ربات هایی مانند الروبات میتواند به حداقل رساندن تلفات انسانی کمک کند.

 

7- Anbot

۹ ربات ترسناک نظامی +تصاویر

Anbot ربات چینی است که به عنوان یک پلیس مسلح توسط دانشگاه دفاع ملی این کشور طراحی شده است. قادر به رسیدن به سرعت 17.7 کیلومتر بر ساعت است. این ربات برای گشت زنی در مناطق پرخطر در نظر گرفته شده است. این ربات همچنین بازوی الکتریکی به عنوان مکانیسم دفاعی خود دارد که جریان الکتریکی تولید میکند و برای کنترل شورش می تواند مفید باشد.

 

8- RoboBee

۹ ربات ترسناک نظامی +تصاویر

طراحی و توسعه این ربات توسط دانشگاه هاروارد صورت گرفته است. این روبات کوچک قادر است در هوا معلق بماند، اگرچه به نظر میرسد نیاز است که به کابل برق متصل باشد. از لحاظ تئوری روبوبی میتواند گام مهم رو به جلویی در جهت روبات های پرنده که قادر به انتقال صدا و تصویر هستند را بردارد. این نشان میدهد که اطلاعات نظامی در حضور یک مگس کوچک هم میتواند خطر درز کردن داشته باشد. البته این روبات میتواند در جهت غیرنظامی نیز استفاده شود، سازندگان روبوبی، پتانسیل او را برای گرده افشانی محصولات برجسته کرده اند.

9- PD-100 Black Hornet

۹ ربات ترسناک نظامی +تصاویر

یکی دیگر از ربات های پرنده، هورنت سیاه است که توسط Prox Dynamics (شرکت سازنده نروژی) ساخته شده است و شبیه به یک هلیکوپتر مینیاتوری است. دستگاه شامل دوربین هایی است که می تواند ویدئو را زنده به کاربران نشان دهد و به آنها اجازه دهد مناطق را از یک فاصله امن تحت نظر داشته باشند. کوچک، آرام و مفید در میدان جنگ، Black Hornet مانند یکی از ابزارهای فیلم های ماموریت غیرممکن، در زندگی واقعی است. این روبات در حال حاضر جزئی از تجهیزات ارتش انگلستان است  تا از خطرات پنهان در مناطق نظامی آگاه باشند.