۰ نفر

ترافیک محور هراز سنگین است

آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌ها

۱۲ اسفند ۱۳۹۵، ۱۲:۱۱
کد خبر: 180079
آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌ها

وزارت راه و شهرسازی بر اساس اطلاعات 1870 ترددشمار فعال در محورهای برون ‌شهری، از افزایش 8.6 درصدی رفت و آمدها در شبانه روز گذشته نسبت به روز پیش از آن خبر داد.

سهم وسایل نقلیه سنگین از کل تردد ثبت ‌شده در شبانه ‌روز گذشته 17.8 درصد، اوج تردد بین ساعت های 17 تا 18 و کمترین تردد ساعت سه تا چهار صبح بود که با آگاهی از این موضوع می‌توان زمان مناسب ‌تری را برای سفر انتخاب کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، در 24 ساعت گذشته آزادراه کرج – تهران در محدوده استان تهران بیشترین رفت و آمد را با 125 هزار و 962 دستگاه وسیله نقلیه ثبت کرد.

** محورهای بسته

به گزارش سامانه 141 براساس تصاویر دریافتی از دوربین های نظارتی، سامانه‌های ترددشمار و گشت های شعبه های راهداری سراسر کشور، اکنون رفت و آمد در محور هراز محدوده سه راه چلاو سنگین گزارش می شود.

به ‌استثنای محورهای اعلام شده زیر، بقیه راه های مواصلاتی کشور باز و تردد در آنها به طور عادی در جریان است.

تردد در محور فرعی شمشک- دیزین در استان های تهران و کرج و جاده رامیان- اولنگ- شاهرود در استان های سمنان و گلستان به دلیل نبود ایمنی کافی تا اطلاع بعدی ممنوع است.

تا اطلاع بعدی به دلیل بارش شدید برف، کولاک و نبود ایمنی کافی در محور پونل- خلخال در استان گیلان، محور سروآباد- پاوه (محدوده گردنه تته) در استان کردستان و محور گنجنامه- تویسرکان در استان همدان امکان رفت و آمد وجود ندارد.

محور سی سخت- پادنا در استان کهگیلویه و بویراحمد از سوم بهمن و محور بستک- خمیر در استان هرمزگان از بیست و سوم بهمن به دلیل بارش بارف و نبود ایمنی کافی بسته شده و تردد از مسیر جایگزین بستک- چاه سرمه- بندرعباس است.

محور فرعی رودبار- قلعه گنج و رودبار- کهنوج در جنوب استان کرمان و محور شیراز- جهرم در استان فارس از بیست و ششم بهمن تا اطلاع بعدی به دلیل نبود ایمنی کافی بسته است و تردد از مسیر جایگزین شیراز- سروستان- فسا- زاهدشهر- جهرم انجام می شود. ‌

محور استهبان- نی ریز در استان فارس(مسیر رفت) از هفتم اسفند تا اطلاع بعدی به دلیل رانش زمین و نبود ایمنی کافی بسته است و مسیر جایگزین آن محور قدیم استهبان- نی ریز اعلام شد.

** محدودیت های ترافیکی

تردد انواع موتورسیکلت تا ساعت 6 بامداد شنبه (چهادهم اسفندماه) از محورهای کرج، چالوس، هراز، فیروزکوه و تهران- سمنان- مشهد و برعکس ممنوع اعلام شد.

همچنین تردد وسایل نقلیه از ساعت 15 تا 23 جمعه (فردا) از کرج به مرزن‌آباد ممنوع و از ساعت 18 تا 23 همان روز از مرزن‌آباد به سوی کرج یکطرفه است.

در این مدت تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت از محور کرج- چالوس و برعکس ممنوع است.

تریلر، کامیون و کامیونت‌ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسدشدنی نیز از ساعت هشت تا 22 پنجشنبه و جمعه اجازه تردد از محور هراز و همچنین محور فیروزکوه از تهران به قائمشهر و برعکس را ندارند.