۰ نفر

شورای نگهبان لایحه احکام دائمی برنامه‌های توسعه را تأیید کرد

۱ اسفند ۱۳۹۵، ۲۰:۳۷
کد خبر: 177855
 شورای نگهبان لایحه احکام دائمی برنامه‌های توسعه را تأیید کرد

به گفته سخنگوی شورای نگهبان در نامه آیت‌الله جنتی به رئیس مجلس، عدم مغایرت اصلاحات لایحه احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور با موازین شرع و قانون اساسی اعلام شده است.

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان از بررسی مصوبات ارسالی از سوی مجلس  و دولت مورد در هفته گذشته اعلام نظر این شورا درباره آن‌ها خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، وی در ادامه، به نامه آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در مورد لایحه تصویب احکام و مصوبات بیست و پنجمین کنگره اتحادیه جهانی پست اشاره کرد که در آن عنوان شده است: با اصلاحاتی در جلسه مورخ 10 بهمن ماه 1395 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است، در جلسه مورخ 27 بهمن 1395 شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توجه به اصلاحات به عمل آمده مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

به گفته سخنگوی شورای نگهبان در نامه دیگر آیت‌الله جنتی به رئیس مجلس شورای اسلامی درباره لایحه احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور نیز با اشاره به اصلاحات صورت گرفته در جلسه مورخ 10 بهمن خاطرنشان شده است: در جلسه مورخ 27 بهمن 1395 شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توجه به اصلاحات به عمل آمده مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

کدخدایی در ادامه به نامه آیت‌الله جنتی به معاون اول رئیس‌جمهور درباره اصلاحیه اساسنامه شرکت‌های آب منطقه‌ای همدان،‌ لرستان، ایلام، مرکزی، خراسان شمالی، اردبیل، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، بوشهر، سمنان، قم، چهارمحال و بختیاری، زنجان، کردستان، قزوین و خراسان جنوبی اشاره و عنوان کرد که در این نامه نیز قید شده است که این اصلاحیه در جلسه مورخ 27 بهمن شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.