۰ نفر

نمایش بخشی از پوشاک فرح پهلوی برای اولین‌بار

۱۱ بهمن ۱۳۹۵، ۱۷:۱۴
کد خبر: 173767
نمایش بخشی از پوشاک فرح پهلوی برای اولین‌بار

نمایشگاهی از کیف، کفش، کلاه و البسه متعلق به پهلوی دوم و فرح پهلوی به مناسبت فرا رسیدن دهه فجر در موزه پوشاک سلطنتی سعدآباد به‌نمایش گذاشته می‌شود.

این نمایشگاه شامل لباس‌های رسمی و تشریفاتی پهلوی است که عموما در مزون‌های فرانسوی به سفارش دربار پهلوی تهیه شده‌اند و برای اولین‌بار در این موزه در معرض دید عموم قرار خواهند گرفت.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، نمایشگاه پوشاک دیده‌نشده از دربار پهلوی ۱۲ بهمن‌ماه افتتاح می‌شود و به‌مدت ۱۰ روز، تا ۲۲ بهمن‌ماه در موزه پوشاک سلطنتی سعدآباد برپا خواهد بود.

ساختمان فعلی موزه پوشاک سلطنتی، کاخ تابستانی شمس پهلوی، خواهر تنی محمدرضا پهلوی است که در حال حاضر مجموعه‌ای شامل عکس و پوشاک برخی اعضای خانواده پهلوی بویژه فرح، محمدرضا، اشرف و شهناز پهلوی و همچنین برخی از اشیای تزیینی مربوط به دوره پهلوی دوم در آن به‌نمایش گذاشته شده است.

این موزه در حال حاضر پژوهشکده پوشاک ایرانی و مرکزی برای نمایشگاه‌های موقت البسه و هنرهای سنتی و دستی مربوط به آن است و تا کنون نمایشگاه پوشاک سنتی سیستان، پوشاک اقوام کرد، پوشاک طراحان ایرانی و همچنین برپایی کارگاه‌های دوخت و دوزهای سنتی و بومی مناطق گوناگون ایران در این موزه توجه هنرمندان و هنردوستان زیادی را به خود جلب کرده است.

علاقمندان برای دیدن این نمایشگاه می‌توانند در روزهای یادشده از ساعت ۸ تا ۱۷ به نشانی تجریش، میدان دربند، مجموعه فرهنگی - تاریخی سعدآباد مراجعه کنند.