۰ نفر

چتر آلودگی بر سر تبریز!

۲ دی ۱۳۹۵، ۲۱:۱۸
کد خبر: 166038
چتر آلودگی بر سر تبریز!

مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که هوای تبریز با پدیده‌ وارونگی دما (اینورژن) مواجه شده است، گفت: هوای تبریز با شاخص آلودگی 127 در وضعیتی ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

داود قاسم‌زاده با اعلام این خبر اظهار کرد:  پدیده‌ وارونگی دما یا همان اینورژن، وضعیتی ناسالم برای گروه‌های حساس است، از این رو لازم است بیماران کلیوی، بیماران قلبی، زنان باردار و برخی کودکان حساس از تردد در هوای آزاد خودداری کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی ادامه داد: با توجه به این‌که پدیده‌ی وارونگی دما، پدیده‌ی غالب روزهای سرد است، از این رو در فصل سرد همواره با این پدیده مواجه خواهیم بود.

وی در توصیه‌ای اظهار کرد: مردم سعی کنند که از خودروهای شخص کم‌تر استفاده کرده و برای کم‌کردن آلودگی هوا از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کنند و هم‌چنین خودروی خود را معاینه فنی نمایند.

قاسم‌زاده در تشریح وضعیت‌های مختلف هوا، خاطرنشان کرد: شاخص آلودگی از 0 تا 50 هوای پاک را نشان داده و از 50 تا 100 نیز هوای سالم و هم‌چنین از 100 الی 150 نیز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد.

وی در این خصوص اضافه کرد: شاخص آلودگی 150 الی 200 نیز مختص هوای ناسالم بوده و شاخص آلودگی بیش از 200 نیز وضعیت بحرانی آلودگی را نشان می‌دهد.

گفتنی است؛ در پدیده‌ی وارونگی دما، هوای گرم به سمت بالا و هوای سرد به دلیل سنگینی به سمت پایین حرکت می‌کند و در نتیجه این عامل مانع از جابه‌جایی هوا می‌شود.