۰ نفر

کاهش ۱۰درصدی آمار تلفات رانندگی

۱ دی ۱۳۹۵، ۱۱:۴۲
کد خبر: 165724
کاهش ۱۰درصدی آمار تلفات رانندگی

مدیرکل راهداری و ‌حمل‌ و نقل ‌جاده‌ای استان تهران می گوید، آمارها نشان می دهد آمار تلفات رانندگی در سطح راه های استان در هفت ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 10 درصد کاهش یافته است.

 مجیدرضا نصرالله نژاد سه شنبه شب در مراسم روز راهدار و آیین قدردانی از تلاش های شبانه روزی راهداران در محورهای برون شهری کشور، افزود: سال گذشته در این مدت 212 نفر در محورهای استان تهران بر اثر سوانح رانندگی جان خود را از دست دادند، اما امسال این تعداد به 192 نفر رسیده است که کاهش 20 نفری دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی با اشاره به آخرین وضعیت بخش راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای در سطح استان تهران گفت: از 2 هزار و 850 کیلومتر راه در سطح استان تهران، 990 کیلومترآزادراه، بزرگراه و راه اصلی و یک هزار و 860 کیلومتر راه روستایی است.

مدیرکل راهداری و ‌حمل‌ و نقل ‌جاده‌ای استان تهران با بیان اینکه شهر تهران هم اکنون دارای چهار پایانه مسافربری است، گفت: سه پایانه دیگر در استان تهران در شهر‌های اسلامشهر، بهارستان و ورامین با 90 شرکت مسافربری فعال است و در هفت ‌ماه نخست سال جاری 15 میلیون مسافر توسط این شرکت‌ها جابجا شده‌اند.

این مقام مسوول درباره مجتمع های خدماتی رفاهی و سرویس‌های موجود در شبکه ‌راه‌های استان تهران اظهار داشت: هم اکنون 34 مجتمع خدماتی رفاهی در استان تهران فعال است و 75 دوربین ثبت تخلفات، 16 دوربین نظارت تصویری و 90 دستگاه تردد شمار نیز به صورت مستمر سراسر جاده‌های استان تهران را پایش می کنند.

نصرالله نژاد بابیان این که 39 راهدارخانه درسطح استان تهران در حال خدمت‌رسانی به مردم و اقدامات راهداری هستند، بیان کرد: 300 راهدار با بهره‌مندی از 180 دستگاه خودرو سبک و سنگین در این زمینه فعالیت می‌کنند و با تلاش این راهداران و تمام دست اندرکاران شاهد کاهش 10 درصدی تلفات ناشی از حوادث رانندگی در هفت ماهه امسال بودیم.

 این مراسم با حضور داوود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای، معاونان و مدیران سازمان راهداری و تعدادی از راهداران به نمایندگی از تمام فعالان این عرصه در اداره کل راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای استان تهران برگزار و از 31 راهدار نمونه کشور تقدیر شد.