۰ نفر

برنامه دانش آشتیانی برای «ابتدایی» چیست؟

۱۵ آذر ۱۳۹۵، ۱۱:۴۱
کد خبر: 162319
برنامه دانش آشتیانی برای «ابتدایی» چیست؟

مهم‌ترین و زیربنایی‌ترین معاونت وزارت آموزش و پرورش، کمتر از ۳ ماه است که متولی ندارد و به رغم حضور ۳۴ روزه وزیر جدید، هم‌چنان خبری از معرفی معاون یا سرپرست برای معاونت آموزش ابتدایی نیست.

فخرالدین احمدی دانش آشتیانی در 11 آبان ماه سال جاری به عنوان وزیر آموزش و پرورش از مجلس شورای اسلامی رأی اعتماد گرفت.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، از آن تاریخ تا امروز 34 روز می‌گذرد و علی‌رغم برخی انتصابات توسط وزیر جدید آموزش و پرورش، اما هنوز مهم‌ترین و زیربنایی‌ترین معاونت این وزارتخانه بدون متولی در حال طی طریق است.

معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش قریب به 3 ماه بدون متولی است و پس از گذشت بیش از 30 روز از حضور وزیر جدید هم هنوز فردی برای این پست معرفی نشده و حتی سرپرستی هم برای آن برگزیده نشده است.

محمد دیمه‌ور معاون سابق آموزش ابتدایی این وزارتخانه حدود 3 ماه پیش پس از اعلام استعفا از این پُست دیگر در محل کار خود حاضر نشد و از آن زمان تا کنون این پست فردی را برای مدیریت ندارد.

بیش از 50 درصد دانش‌آموزان کشور یعنی حدود 7 میلیون نفر در مدارس ابتدایی مشغول تحصیل هستند و این بدان معناست که این معاونت نقشی کلیدی در انجام فعالیت‌ها دارد.

حال اینکه از زمان حضور دانش‌ آشتیانی در وزارت آموزش و پرورش، معاونان «توسعه مدیریت و پشتیبانی» و «پرورشی و فرهنگی» به همراه مدیر کل دفتر وزارتی تغییر کردند، اما معاونتی که مدیر نداشت، هم‌چنان بدون مدیر است.

معاونت ابتدایی، مهم‌ترین معاونت نظام تعلیم و تربیت محسوب می‌شود و سؤال این است که چرا فردی برای سر و سامان دادن به امور دانش‌آموزان و معلمان دبستانی معرفی نمی‌شود؟ و آیا وزیر آموزش و پرورش، برنامه‌ای برای این معاونت دارد؟