۰ نفر

بازگرداندن ۳۰۰۰ زائر بدون ویزا از مرز

۲۵ آبان ۱۳۹۵، ۱۰:۲۱
کد خبر: 158411
بازگرداندن ۳۰۰۰ زائر بدون ویزا از مرز

جانشین معاون هماهنگ‌کننده ناجا گفت: تاکنون 3000 زائر که تلاش داشتند بدون مدرک قانونی از مرز مهران خارج شوند، بازگردانده شدند.

 سردار «محسن فتحی‌زاده» در مرز مهران، اظهار کرد: عده‌ای از افراد هم که شب گذشته با سوءاستفاده از شلوغی جمعیت توانسته بودند از دروازه مرزی عبور کنند توسط مرزبانان عراقی بازداشت و با رایزنی و هماهنگی به داخل کشور بازگردانده شدند و در اختیار دستگاه قضا قرار گرفتند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی بابیان اینکه این افراد بـا هماهنگی دستگاه قضا و امکاناتی که مسئولان استان ایلام  در اختیار ما قراردادند به شهرهای عقبه بازگردانده شدند افزود: در ساعات اولیه بامداد امروز به خاطر تجمع عده‌ای از افراد قانون‌شکن مشکلاتی برای تردد زائران به وجود آمد و باعث توقف تردد زائران شد که با دخالت نیروهای مرزبانی ، این افراد کنار زده شدند و گیت‌ها برای ورود زائران باز شد.

فتحی‌زاده تأکید کرد: به‌هیچ‌وجه امکان تردد بدون مدارک قانونی معتبر وجود ندارد و کسانی که به مرزها مراجعه می‌کنند حتماً گذرنامه و روادید در دست داشته باشند.

وی ادامه داد: مقررات سخت‌گیرانه کشور عراق و پیش‌بینی حبس‌های طولانی‌مدت برای کسانی که بدون گذرنامه و روادید اقدام به خروج از کشور کنند ازجمله عواقبی است که ممکن است گریبانگیر افراد شود.

جانشین معاون هماهنگ‌کننده ناجا گفت: هم‌اکنون تردد در مرز مهران جریان دارد اما ترافیک انسانی در پایانه مرزی سنگین است.