۰ نفر

فرار ترامپ از ترس ترور +عکس

۱۷ آبان ۱۳۹۵، ۱:۴۹
کد خبر: 156698
فرار ترامپ از ترس ترور +عکس

برنامه انتخاباتی ترامپ در حالی که یک روز به انتخابات باقی‌مانده با اختلال روبه‌رو شد.

به گزارش سی‌ان‌ان، در پی فریادهای یک نفر در سالن سخنرانی دونالد ترامپ، نیروهای امنیتی نامزد جمهوری‌خواهان را به نقطه‌ای امن بردند. گزارش‌ها در این خصوص حاکی است که برنامه انتخاباتی دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ایالت نوادا برای چند دقیقه به هم خورد.

مردی که فریاد زده بود «اسلحه» از سوی پلیس دستگیر شد. فریاد «سلاح، سلاح» مردی در میانه سخنرانی انتخاباتی دونالد ترامپ برای دقایقی فضای برنامه ترامپ را در شهر رنو در ایالت نوادا متشنج کرد. ماموران امنیتی شنبه شب، پس از شنیدن صدای این مرد که در میان مردم بود به سرعت ترامپ را از صحنه خارج کردند.

پس از خارج کردن ترامپ از صحنه، ماموران امنیتی مردی را که فریاد «سلاح، سلاح» سر داده بود، دستگیر کردند. او در نزدیکی سن، جایی که ترامپ روی آن سخنرانی می‌کرد ایستاده بود. پلیس نه نزد فرد دستگیرشده و نه در اطراف او سلاحی پیدا نکرد. دونالد ترامپ پس از دقایقی به روی صحنه بازگشت. ترامپ در میانه سخنرانی خود بود که فرد ناشناس شروع به فریاد کرد.

فرار ترامپ از ترس ترور

ترامپ نیز برای اینکه صدای فرد ناشناس را در میان جمعیت تشخیص بدهد دست خود را سایبان کرده بود تا فرد مذکور را پیدا کند اما نیروهای امنیتی به سرعت وارد عمل شدند و وی را از صحنه دور کردند. با این حال ترامپ لحظاتی بعد به روی سن برگشت و سخنرانی خود را ادامه داد.

نامزد حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روی صحنه و خطاب به طرفدارانش گفت: «هیچ‌کس نگفته کار ما آسان است اما ما متوقف نخواهیم شد.» ترامپ همچنین از واکنش سریع و ماهرانه نیروهای امنیتی تشکر کرد و گفت: آنها فوق‌العاده هستند.

خبرنگار سی‌ان‌ان گزارش می‌دهد که ترس و وحشت در چهره جمعیت دیده می‌شد. تا زمانی که فرد مذکور از سوی پلیس دستگیر نشده بوده این وحشت ادامه داشت. چند نفر از شاهدان عینی به سی‌ان‌ان گفتند: فردی که لباس قرمز پوشیده بود مدام فریاد می‌زد که یک نفر اینجا اسلحه دارد. یکی از حضار تصریح کرد: «ما همه به ترامپ علاقه‌مندیم و کسی که کنار من ایستاده بود شروع به فریاد کرد.» اما وی تاکید می‌کند که اصلا هیچ اسلحه‌ای ندیده است.

تنها یک روز مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، نامزد حزب جمهوری‌خواه با اندک فاصله‌ای از رقیب دموکرات خود هیلاری کلینتون عقب‌تر است. هر دو نامزد در حال آخرین تلاش‌ها برای شکست یکدیگر هستند. ترامپ قرار است در یک روز باقی‌مانده به ایالت‌هایی که به‌طور سنتی رای دموکرات‌ها را دارند، سفر کند.

نامزد جمهوری‌خواهان توانسته است در یک هفته منتهی به انتخابات، وزن خود را در نظرسنجی‌ها بالا ببرد. او توانسته است در ایالت‌های مردد رشد خوبی داشته باشد. به‌رغم اینکه هیلاری کلینتون در آرای الکترال بالاتر از دونالد ترامپ ایستاده است اما ترامپ در 10 روز اخیر تحرک خوبی داشته است. این امر در آخرین نظرسنجی‌ها نیز به خوبی نشان داده شده است.

به‌عنوان مثال ترامپ در ایالت آیووا با اختلاف 7امتیاز بالاتر از هیلاری کلینتون ایستاده است. همچنین در نیوهمپشایر، جورجیا و نیومکزیکو دونالد ترامپ بالاتر از نامزد دموکرات‌ها قرار دارد. در ایالت پنسیلوانیا که تا پیش از این هیلاری کلینتون برتری نسبی داشت هم‌اینک با از دست دادن آرای خود، پنسیلوانیا را تبدیل به ایالتی موسوم به «میدان نبرد» کرده است. با این حال هیلاری کلینتون در دو ایالت میشیگان و ویرجینیا اوضاع بهتری نسبت به ترامپ دارد.

ترامپ برای اینکه بتواند اوضاع خود را بهبود ببخشد، روز شنبه اعلام کرد که در دو روز باقی‌مانده سفرهای پرشماری را در دستور کار خود قرار داده است. او بخشی از سفرهای خود را انجام داده و بخشی دیگر از جمله سفر به ویسکانسین، میشیگان، نیوهمپشایر و مینه‌سوتا باقی‌مانده است. براساس آخرین نقشه انتخاباتی که نیویورک تایمز ترسیم کرده است، ترامپ 263 و هیلاری کلینتون 275 رای الکترال دارند. به نوشته این روزنامه حتی اگر ترامپ در ایالت‌های آریزونا، یوتا، نیوهمپشایر، آیووا، فلوریدا، اوهایو و کارولینای شمالی برنده شود، با این حال وی برای پیروزی و راهیابی قطعی نیاز به پیروزی در یک ایالت آبی‌رنگ (ایالت طرفدار دموکرات‌ها) دارد.