۰ نفر

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال پاسخ داد

کدام گروه از بیماران نباید به پیاده‌روی اربعین بروند؟

۱۶ آبان ۱۳۹۵، ۷:۰۱
کد خبر: 156476
کدام گروه از بیماران نباید به پیاده‌روی اربعین بروند؟

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت تصریح کرد: بیماران نیازمند دیالیز، مادران باردار و همه بیمارانی که توان پیاده‌روی طولانی را ندارند، بهتر است سفر به عتبات عالیات را به بعد از اربعین موکول کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شهروند ، دکتر سیدعلی مرعشی، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر  در پاسخ به این سوال که چه افرادی از نظر پزشکی نمی‌توانند به زیارت اربعین حسینی بروند؟ اعلام کرد: با توجه به محدودیت‌هایی که در بیمارستان‌های عراق وجود دارد، افرادی که نیاز به انجام دیالیز دارند نباید در ایام اربعین به عراق سفر کنند.

وی تصریح کرد: از یک ماه پیش وزارت بهداشت (الصحه) عراق طی نامه‌ای اعلام کرده است که امکان ارایه خدمات دیالیز در بیمارستان‌های عراق بسیار محدود است و این امکان را نمی‌توان برای زائران فراهم کرد. مرعشی اضافه کرد: پیاده‌روی اربعین به تمامی کسانی که توان انجام یک راهپیمایی طولانی را ندارند، توصیه نمی‌شود؛ چرا که در روزهای نزدیک به اربعین حسینی اتوبان نجف به کربلا کاملا توسط جمعیت قفل می‌شود و امکان استفاده از خودرو نیست تا زائرانی که دچار خستگی و یا از پا افتاده شده‌اند و یا به هر دلیلی توانایی راهپیمایی ندارند را به کربلا منتقل کنند.

وی با تأکید بر این‌که حتی امکان انتقال این افراد با آمبولانس هم به کربلا وجود ندارد، گفت: افرادی که بیماری قلبی، ریوی و... دارند و این توان را در خود نمی‌بینند که به مدت طولانی پیاد‌ه‌روی کنند، بهتر است در یک فرصت دیگر که جمعیت کمتر و ارایه امکانات بیشتر است به عتبات عالیات سفر کنند. رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت با اشاره به این‌که‌ سال گذشته در مسیر پیاده‌روی اربعین مادری فرزند خود را به دنیا آورد، گفت: عدم حضور بانوان باردار و افرادی که بیماری‌های سختی مانند سرطان و ... دارند در چنین مراسم‌هایی باید فرهنگسازی شود. ائمه(ع) هر زمانی می‌توانند شفا دهند و این محدود به اربعین نیست؛ حتی از راه دور و زیارت از راه دور هم می‌توان از ائمه شفا طلب کرد و در فرصت مناسب‌تری که ازدحام جمعیت میلیونی نیست به عتبات مشرف شد.