۰ نفر

ادامه ثبت نام وام ضروری بازنشستگان تا پایان آبان

۱۶ آبان ۱۳۹۵، ۱:۳۶
کد خبر: 156456
ادامه ثبت نام وام ضروری بازنشستگان تا پایان آبان

مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشور: بازنشستگان و موظفین تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشور می توانند تا 30 آبان نسبت به ثبت نام وام ضروری اقدام کنند.

رشیدی افزود: در پی نگرانی تعدادی از بازنشستگان مبنی بر پایان یافتن ثبت نام وام ضروری بازنشستگان کشوری، همچنان امکان ثبت نام دریافت این تسهیلات تا 30 آبان ماه 95 وجود دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از صدا و سیما، وی گفت: بازنشستگان و موظفین کشوری تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری تا این تاریخ می توانند با مراجعه به صفحه نخست سایت صندوق بازنشستگی کشوری به آدرس cspf.ir و در منوی زرد رنگ «ثبت نام وام ضروری بازنشستگان و موظفین 95» نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.
رشیدی افزود: اعلام شماره دفترکل، شماره ملی، شماره حساب بانک صادرات و شماره تلفن همراه فرد ثبت نام کننده در هنگام ثبت نام الزامی است. 
وی گفت: تسهیلات 3 میلیون تومانی با کارمزد چهار درصد، به 250 هزار نفر از بازنشستگان کشوری و بر اساس قرعه کشی که در دهه نخست آذرماه انجام می شود، به بازنشستگان و موظفین کشوری واجد شرایط پرداخت می شود. 
بر اساس آمار ثبت نام کنندگان، تا ساعت 15 امروز (شنبه) تعداد 313 هزار و 685 نفر با مراجعه به سایت صندوق ثبت نام کرده اند که این ثبت نام همچنان ادامه دارد.

 

 کد ملی افراد تحت تکفل بازنشستگان ثبت شود

مدیرکل امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری بر لزوم ثبت اطلاعات کد ملی افراد تحت تکفل بازنشستگان تاکید کرد.
حسین بخشی زاده  گفت: دستگاه های اجرایی فقط تا پایان آذرماه 95 مهلت دارند نسبت به جمع آوری و ثبت اطلاعات کد ملی افراد تحت تکفل بازنشستگان کشوری به منظور پرداخت حق عائله مندی و اولاد اقدام کنند. 
وی افزود: با توجه به نقص اطلاعات و ثبت نشدن کد ملی افراد تحت تکفل بازنشستگان کشوری که از حق عائله مندی و اولاد برخوردار هستند و به منظور اعمال نظارت بیشتر صندوق بازنشستگی کشوری، ضروری است دستگاه های اجرایی در تمامی استان ها تا پایان آذرماه 95 نسبت به جمع آوری و ثبت کد ملی این افراد اقدام کنند.
مدیرکل امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اینکه این صندوق بر اساس کد ملی ثبت شده بازنشسته و افراد تحت تکفل به همراه حقوق ماهانه، حق عائله مندی و اولاد افراد تحت تکفل را پرداخت می کند، تاکید کرد: حق عائله مندی و اولاد همراه با حقوق آذرماه 95 بازنشستگان کشوری تنها بر اساس کامل بودن اطلاعات و ثبت شدن کد ملی افراد تحت تکفل این دسته از بازنشستگان در سایت صندوق، پرداخت می شود. 
بخشی زاده افزود: همچنان مسوولیت صحت اطلاعات ثبت شده در سایت صندوق، بر عهده ذی حسابان دستگاه های اجرایی است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر صندوق بازنشستگی کشوری ماهانه حدود 118 میلیارد تومان برای حق عائله مندی و اولاد بازنشستگان کشوری پرداخت می کند، اظهار داشت: اطلاعات کد ملی برخی افراد تحت تکفل بازنشستگان کشوری ثبت نشده است و صندوق بازنشستگی کشوری، تلاش می کند تا از طریق ثبت کد ملی افراد تحت تکفل و لینک شدن با سایت ثبت احوال و تایید این اطلاعات توسط سازمان مذکور، اطلاعات مورد نیاز خود را تکمیل و از خروج هزینه اضافی از صندوق جلوگیری کند.
بخشی زاده با بیان اینکه همه دستگاه های اجرایی در این طرح شرکت کرده اند، اما اطلاعات مورد نیاز هنوز کامل نشده است، گفت: دستگاه های اجرایی با هر روشی باید اطلاعات کد ملی افراد تحت تکفل بازنشستگان را به منظور پرداخت حق عائله مندی و اولاد جمع آوری و در سایت صندوق ثبت کنند؛ برای این مهم می توانند به سایت بیمه سلامت مراجعه و اطلاعات مورد نیاز دستگاه اجرایی مربوطه را دریافت کنند.
مدیرکل امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری همچنین یادآور شد: دستگاه های اجرایی، برای افراد تحت پوشش خود بیمه خدمات درمانی صادر می کنند، بنابراین می توانند اطلاعات شاغلان و بازنشستگان خود را از سایت بیمه سلامت استان مربوطه دریافت و کنترل کنند و دیگر نیازی به مراجعه حضوری نخواهد بود. 
وی تاکید کرد: دستگاه های اجرایی موظف هستند در هنگام بارگذاری اطلاعات مزایا و کسور مربوط به حقوق بازنشستگان کشوری در آذرماه 95، اطلاعات کد ملی افراد تحت تکفل بازنشستگان را نیز در سایت ثبت کرده و تایید آن را دریافت کنند. بدیهی است حق عائله مندی و اولاد تنها بر اساس کد ملی ثبت شده پرداخت می شود.