۰ نفر

خیمه برف پاییزی در پنج استان

۶ آبان ۱۳۹۵، ۸:۵۴
کد خبر: 154359
خیمه برف  پاییزی  در  پنج استان

از دو روز گذشته با ورود جبهه هوای سرد در شمال و شمال غرب کشور بارش برف و باران پاییزی در برخی استان‌های غربی آغاز شده است و خیلی از شهروندان برای تأمین گرمای منازل خود رو به استفاده از وسایل گرمایشی و البسه گرم آورده‌اند.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران ،  بارش برف در چند روز اخیر باعث شده علاوه بر غافلگیری مردم، در تردد آنها نیز مشکلاتی رخ دهد و بنابر اعلام رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا، بارش برف و باران در محورهای پنج استان کشور ادامه دارد. سرهنگ نادر رحمانی ، درباره وضعیت جوی جاده‌های کشور گفت: در حال حاضر برابر گزارش‌های دریافتی در اکثر محورهای دو استان آذربایجان غربی و اردبیل بارش برف گزارش شده است.وی با بیان اینکه در محورهای «تبریز-زنجان» در استان آذربایجان شرقی و «اسالم - خلخال» در استان گیلان نیز بارش برف گزارش شده است، گفت: همچنین گزارش‌های دریافتی حاکی از این است که در اکثر محورهای دو استان آذربایجان شرقی و گیلان و همچنین غرب استان مازندران شاهد بارش باران هستیم.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا درباره وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور نیز اظهار کرد: مشکل ترافیکی در جاده‌های کشور وجود ندارد و تردد به آرامی در جریان است.رحمانی همچنین از انسداد محور دیزین به شمشک خبر داد و گفت: این محور به دلیل بارش برف و همچنین نبود ایمنی کافی تا اطلاع ثانوی مسدود است و تردد از مسیرهای موازی و جایگزین انجام می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه رانندگان باید در فصل سرد، تجهیزات زمستانی همچون زنجیر چرخ و... را به همراه داشته باشند، اظهار کرد: مأموران پلیس‌راه از تردد خودروهای فاقد زنجیر چرخ در جاده‌های کشور جلوگیری می‌کنند.

فرماندار شهرستان چالدران نیز خبر داد: بارش سنگین برف در ساعات اولیه دیروز موجب مسدود شدن راه 80 روستای کوهستانی در مناطق غربی این شهرستان شد.به گزارش ایرنا، کریم حسین‌زاده افزود: با تلاش‌های انجام شده راه دسترسی اغلب این روستاها باز شده و  فقط راه دسترسی 15 روستای این شهرستان که در مناطق صعب العبور واقع شده‌اند بسته است.

همچنین مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان گفت: ارتفاع برف در برخی مناطق استان به 35 سانتیمتر می‌رسد با  وجود این، با تلاش بی‌وقفه راهداران، تمامی راه‌ها باز و تردد در آنها جریان دارد. ناصر آل‌محمدی  بیشترین بارش برف را در محورهای اسالم به خلخال، پونل - خلخال، ماسال - گیلوان و ارتفاعات دیلمان عنوان کرد.

وی ادامه داد: براساس گزارش‌های رسیده، در محور اسالم به خلخال 35 سانتیمتر برف به زمین نشسته و در محورهای پونل - خلخال و ماسال - گیلوان نیز ارتفاع برف به ترتیب به 20 و 15 سانتیمتر رسیده است.

آل‌محمدی افزود: در ارتفاعات دیلمان نیز 10 سانتیمتر برف به زمین نشسته ولی بارش برف در محور بلوردکان - خصیل دشت املش، در حد سپیدپوش شدن جاده است. وی با بیان اینکه راهداران در راه‌های کوهستانی، در حال برفروبی مسیر هستند، گفت: همچنین به منظور تداوم و برقراری تردد روان خودروها، اکیپ‌های راهداری اقدام به اجرای عملیات ویژه راهداری و نمک‌پاشی در این محورها کرده‌اند.

امدادرسانی به 80 خودروی گرفتار در برف و کولاک

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل از امدادرسانی به 80 خودروی گرفتار در برف و کولاک خبر داد.  «بهرام غیبی»، افزود: این خودروها در محورهای گردنه صائین، مسیر قره‌آغاج، «اردبیل – خلخال»، «اردبیل - سرعین» و «بیله‌سوار – مرادلو» گرفتار شده بودند.وی با بیان اینکه 320 نفر در این خودروها گرفتار شده بودند، اضافه کرد: جمعیت هلال‌احمر با به‌کارگیری 11 دستگاه آمبولانس و 55 نجات‌گر، پرسنل و امدادگر خودروهای گرفتار شده را رهاسازی و به مسیر هدایت کردند.

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل همچنین از انتقال یک زن باردار به مرکز درمانی سرعین خبر داد و افزود: با تماسی که با 112 انجام شده بود، نیروهای هلال‌احمر به یاری زن بارداری در روستای ورگه‌سرای سرعین شتافته و این زن را به مرکز درمانی سرعین انتقال دادند.

غیبی یادآور شد: این روستا در کیلومتر 10 جاده سرعین به آلوارس قرار دارد و 2 نجات‌گر هلال‌احمر با به‌کارگیری یک دستگاه آمبولانس و با همکاری تکنیسین اورژانس، یک نفر ماما و اکیپ راه و شهرسازی این زن را به مرکز درمانی انتقال دادند.

برف راه 40 روستای آذربایجان شرقی را بست

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان خداآفرین در آذربایجان شرقی گفت: بارش برف که از شب سه‌شنبه آغاز شده، راه ارتباطی 40 روستای این شهرستان را بسته است. بهمن پورابراهیم  افزود: جاده‌های اصلی باز و تردد در آنها جریان دارد، اما راه‌های ارتباطی مناطق کوهستانی و برفگیر بسته است که تلاش برای بازگشایی آنها ادامه دارد.

 بارش 30 سانتیمتر برف در ارتفاعات آستارا

مسئول اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آستارا گفت: با توجه به بارش 30 سانتیمتری برف در ارتفاعات و تداوم بارندگی‌ها، راهداران برای تأمین امنیت جاده‌ای و خدمات‌رسانی به خودروها در محورهای مواصلاتی این شهرستان در آماده‌باش کامل هستند. انور بی‌نیاز افزود: عملیات بازگشایی راه روستای ونه بین آستارا آغاز شده و تردد در مسیرهای مواصلاتی دیگر این شهرستان بدون مشکل ادامه دارد.