۰ نفر

محمود بهمنی: شایسته نیست چند نفر بر ۲۹۰ نماینده نظارت کنند

۵ آبان ۱۳۹۵، ۱۶:۱۰
کد خبر: 154264
محمود بهمنی: شایسته نیست چند نفر بر ۲۹۰ نماینده نظارت کنند

ما باید مجلس را به راس امور بودن برسانیم یعنی گزینه‌های خوبی را انتخاب کنیم. مردم نیروهای خوب، ورزیده، با تجربه و متخصص انتخاب کنند و به مجلس بفرستند که این نیروها در راس امور بودن مجلس را حفظ کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از عصر ایران، رئیس بانک مرکزی دولت احمدی‌نژاد می‌گوید مجلس عصاره ملت است و شایسته نیست یک جمع 5 یا 10 نفره بر کل نمایندگان نظارت داشته باشد.

محمود بهمنی نماینده مردم طالقان و ساوجبلاغ در در واکنش به اظهارات اخیر سخنگو و دبیر شورای نگهبان مبنی بر استمرار نظارت بر نمایندگان در دوره 4 ساله نمایندگی‌شان، به خبرنگار خبرآنلاین گفت: وقتی می گوییم مجلس در راس امور است پس باید در همه موارد این در راس بودن را قبول داشته باشیم، اگر بخواهیم نهادی را به عنوان ناظر بر مجلس در نظر بگیریم باید نهاد دیگری را برای نظارت بر آن نهاد نیز در نظر بگیریم که یک دور تسلسل ایجاد می شود.

وی اظهار داشت: باید یک جا این دور تسلسل قطع شود، معتقدم مجلس در راس امور است و این در راس امور بودن را باید بپذیریم یعنی همان جایی که این دور تسلسل قطع می‌شود.

این نماینده اصولگرای مجلس تاکید کرد: البته ما باید مجلس را به راس امور بودن برسانیم یعنی گزینه‌های خوبی را انتخاب کنیم. مردم نیروهای خوب، ورزیده، با تجربه و متخصص انتخاب کنند و به مجلس بفرستند که این نیروها در راس امور بودن مجلس را حفظ کنند.

این نماینده مجلس دهم در پاسخ به این سوال که« آیا مجلس در حال حاضر این جایگاه را دارد؟»، گفت: قطعا مجلس این جایگاه را دارد و در راس امور است. چرا که مردم با بصیرت بهترین ها را انتخاب کرده اند. بحث نظارت باید جایی قطع شود اگر این موضوع در مجلس قطع شود بهتر است.

وی تاکید کرد: مجلس یک مجموعه است و 290 نفر نماینده در آن هستند. قطعا شایسته نیست که ما 5 الی 10 نفر را برای نظارت بر این 290 نفر بگذاریم. چرا که مجلس عصاره ملت است و اگر این عصاره اشکالی دارد که باید نظارتی بر آن صورت گیرد،پس ما ایراد داریم که چنین افرادی را انتخاب می‌کنیم.