۰ نفر

ترامپ برگشت!

۲ آبان ۱۳۹۵، ۱:۵۹
کد خبر: 153342
ترامپ برگشت!

دونالد ترامپ توانست در این هفته شکاف خود را با هیلاری کلینتون کمتر کند و این آمار از سوی موسسه رویترز و ایپسوس به ثبت رسیده است. به گزارش رویترز، آمار نشان می‌دهد که سخنان دونالد ترامپ مبنی بر «تقلب» در انتخابات ریاست‌جمهوری در هشتم نوامبر در میان طرفداران ترامپ هم طنین‌انداز شده است.

ترامپ روز جمعه در پنسیلوانیا گفت: به یاد دارید مردم که گفتیم سیستم فاسد و متقلب است. او ادامه می‌دهد: «برای همین است که شما مردم باید از خانه‌هایتان بیرون بیایید و رای بدهید. این شما هستید که باید مراقب باشید. برای اینکه سیستم کاملا متقلب است.» براساس آخرین نظرسنجی‌ها مشخص شده است پس از مناظره از میزان شکاف بین ترامپ و هیلاری کلینتون در نظرسنجی‌ها کاسته شده است.

هیلاری کلینتون در حد فاصل 14 تا 20 اکتبر تنها با 4 درصد بالاتر از نامزد جمهوری‌خواهان ایستاد. در این نظرسنجی هیلاری کلینتون 44 و دونالد ترامپ 40 درصد آرای مردم را به خود اختصاص دادند. این در حالی است که در نظرسنجی پیشین و در حد فاصل 7 تا 13 اکتبر این شکاف در حدود 7 درصد بود. در آن نظرسنجی هیلاری کلینتون حمایت 44 درصدی و دونالد ترامپ حمایت 37 درصدی رای‌دهندگان را با خود به همراه داشت. با این وجود هنوز در نظرسنجی ملی که در «Realclearpolitics» آمده اختلاف بین این دو نامزد 2/ 6 درصد است. هیلاری با رای 1/ 48 بالاتر از دونالد ترامپ 9/ 41 درصدی ایستاده است.

با نزدیک شدن به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا رقابت بین دو نامزد حزبی گرم‌تر شده است. در همین راستا در اوایل بامداد یکشنبه، دونالد ترامپ در گتیزبورگ در پنسیلوانیا، جایی که آبراهام لینکلن، رئیس‌جمهوری جمهوری‌خواه ایالات‌متحده، مهم‌ترین سخنرانی خود را درخصوص جنگ داخلی ارائه کرد، سخنرانی و از برنامه 100 روزه خود رونمایی کرد. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از دنیای اقتصاد،  این سخنرانی برای جمهوری‌خواهان بسیار با اهمیت بود، زیرا انتخاب این محل نیز به نظر هوشمندانه می‌رسد. یکی از دستیاران ترامپ درباره این مراسم گفت: «فکر می‌کنم انتخاب این محل باعث به‌وجود آمدن فضای مثبتی در میان جمهوری‌خواهان شده است.»  کمپین انتخاباتی ترامپ پس از افشای نوار ویدئویی از وی که در آن سخنان سخیفی در باب زنان گفته بود، در حال سقوط بود. او حالا قصد دارد تا با استفاده از مکان‌های سمبلیک دوباره اتحاد را بین جمهوری‌خواهان بازگرداند.

رویترز در چند روز گذشته با چند تن از کسانی که به ترامپ رای داده‌اند تماس گرفته و از آنها درخصوص رسوایی اخلاقی ترامپ سوال کرده است. این افراد گفته‌اند که حرف‌های زنان را در مورد اینکه وی به آنها آزار و اذیت رسانده باور کرده اما همچنان از نامزدی وی حمایت می‌کنند. آنها در یک جمله می‌گویند: هر کاری که دونالد ترامپ در گذشته با زنان کرده، در حال حاضر اهمیت کمتری نسبت به آنچه در آینده و در قامت ریاست‌جمهوری انجام خواهد داد، دارد. یکی از طرفداران وی که 75 ساله است در گردهمایی طرفداران ترامپ در فلچر واقع در کالیفرنیا می‌گوید که من خودم هم زمانی که جوان بودم از همین ادبیات استفاده می‌کردم، او نیز در آن زمان جوان‌تر بوده و مردم باید پیش از اینکه درخصوص وی قضاوت کنند او را بهتر بشناسند. هر دو نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری پس از مناظره، کارزار انتخاباتی خود را پیگیری کردند. هیلاری کلینتون 68 ساله برنامه انتخاباتی خود را در اوهایو و دونالد ترامپ 70 ساله نیز روز جمعه در کارولینای شمالی و پنسیلوانیا برنامه انتخاباتی خود را پیگیری کردند.

 

پیام «تقلب» به مخاطب خود رسید

ترامپ درخصوص اینکه نتیجه انتخابات را می‌پذیرد، پاسخی مبهم داد و مشخص نکرد در صورت باخت به هیلاری کلینتون با آن کنار خواهد آمد یا نه؟ آمارهای به‌دست آمده از نظرسنجی‌های رویترز و موسسه ایپسوس تنها نیمی از جمهوری‌خواهان نتیجه باخت به هیلاری کلینتون را خواهند پذیرفت و نزدیک به 70 درصد نیز بر این باورند که پیروزی هیلاری کلینتون با تقلب به‌دست آمده است. در سخنرانی ترامپ در «جان‌استون پنسیلوانیا» مردم یکصدا فریاد می‌زدند: «او (هیلاری) را زندانی کنید.» ترامپ نیز در این سخنرانی هیلاری کلینتون را یک «مفسد جهانگرا» خواند و گفت: براساس افشای اسناد ویکی‌لیکس، هیلاری کلینتون بارها از تجارت آزاد و مرزهای باز دفاع کرده است. در حالی که مردم پس از این سخنان دوباره شعار می‌دادند و ترامپ در واکنش به این شعارها گفت: «نگران نباشید هر چیزی را که قول آن را داده‌ام پیگیری خواهم کرد.»

ادعای تاجر نیویورکی مبنی بر تقلب در انتخابات آمریکا سنگ‌بنای دموکراسی را در ایالات‌متحده زیر سوال می‌برد و انتخاب دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان را به چالش می‌کشد. در روز مناظره زمانی که مجری برنامه از دونالد ترامپ سوال کرد با نتیجه انتخابات کنار خواهد آمد، او گفت: «چیزی را که خواهم گفت به زمان اصلی‌اش موکول خواهم کرد. فعلا از پاسخ به این پرسش معذورم.» این در حالی است که هیلاری کلینتون در کارزار انتخاباتی خود در اواهایو، دونالد ترامپ را فردی خطرناک خواند و گفت: «وی برای دموکراسی ما یک تهدید بزرگ است.»

او که در یک جمع در کلیولند سخنرانی می‌کرد، ادامه داد: اما ما در کشور خود تفاوت بین دموکراسی و دیکتاتوری را می‌دانیم. انتقال مسالمت‌آمیز قدرت یکی از مواردی است که ما را از سایر نقاط دنیا متمایز می‌کند. برخی می‌گویند ترامپ برای ادعای تقلب در انتخابات آمریکا هیچ پشتوانه‌ای ندارد. او در فلچر هم تاکید کرد برای اینکه اثر تقلب کمتر شود مردم به پای صندوق‌های رای بیایند و در خانه‌ها نمانند. او در این سخنرانی گفت: در مورد برد یا باختی که مطرح می‌شود باید بگویم اگر مردم به پای صندوق‌های رای بیایند ما پیروز نهایی هستیم. ترامپ برای اینکه بتواند با مردم اتمام حجت کند در سخنرانی بامداد امروز خود با عنوان «آمریکا را بزرگ خواهیم کرد» با طرفداران خود به گفت‌وگو پرداخت. یکی از مشاوران نامزد جمهوری‌خواهان درخصوص سخنرانی وی گفت: ترامپ به این دلیل محل گتیزبورگ را انتخاب کرده زیرا آبراهام لینکلن در همین محل، مردم را به اتحاد و یگانگی فراخواند.