۰ نفر

کاهش دما در استان‌های شمالی کشور

۲۶ مهر ۱۳۹۵، ۱۹:۲۰
کد خبر: 152249
کاهش دما در استان‌های شمالی کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی از کاهش مجدد دما در استان‌های نوار شمالی کشور خبر داد و وضعیت بارشی کشور طی روزهای آینده را تشریح کرد.

احد وظیفه در گفت‌وگویی اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین اطلاعات هواشناسی، امروز مجددا با نفوذ جریانات سرد شمالی، ضمن کاهش مجدد دما در استان‌های نوار شمالی کشور، بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت ابتدا در گیلان، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی و سپس از بعدازظهر در مازندران، گلستان و در اوایل شب بصورت پراکنده در خراسان شمالی، ارتفاعات البرز غربی و مرکزی رخ خواهد داد.

به گزارش اقتصادآنلاین  به نقل از ایسنا ، وی اظهار کرد: روز سه‌شنبه 27 مهر، همچنان رگبار باران، رعد و برق و وزش باد در نواحی ذکر شده و در شمال خراسان رضوی ادامه داشته و از بعدازظهر این روز از میزان بارش در خراسان شمالی، خراسان رضوی، گلستان و شرق مازندران کاسته خواهد شد. در این روز در ارتفاعات استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز نیز بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

 مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه چهارشنبه 28 مهر، در شمال غرب، شمال شرق، سواحل شمالی و ارتفاعات البرز بارش پراکنده رخ خواهد داد، افزود: شدت بارش امروز در گیلان و مازندران و روز سه‌شنبه در گیلان  خواهد بود. همچنین در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه 26 و 27 مهر، در ارتفاعات اردبیل، ارتفاعات آذربایجان شرقی و ارتفاعات دامنه‌های شمالی البرز بارش برف دور از انتظار نیست.

به گفته وظیفه، دریای خزر در دو روز آینده مواج خواهد بود، همچنین جاده‌های کوهستانی شمالی البرز بویژه جاده‌های مرتفع و گردنه‌های کوهستانی در سه روز آینده مه‌آلود و با کاهش دید افقی پیش‌بینی می شود.

وی در پایان در مورد وضعیت هوای استان تهران گفت: آسمان تهران در روز سه‌شنبه 27 مهر، کمی ابری تا نیمه ابری، همراه با وزش باد  با حداکثر و حداقل دمای 23 و 11 درجه سانتیگراد و در روز چهارشنبه 28 مهر، صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد با حداکثر و حداقل دمای 22 و 10 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.