۰ نفر

کلینتون و ترامپ آماده یک جنگ هسته‌ای نیستند

۲۵ مهر ۱۳۹۵، ۱:۵۱
کد خبر: 151805
کلینتون و ترامپ آماده یک جنگ هسته‌ای نیستند

اوباما ثابت کرده است که در مورد تهدیدات هسته‌ای مثل کره شمالی قاطع عمل نمی‌کند ، این در حالی است که ترامپ و کلینتون نیز هیچ یک آماده ورود به شرایط احتمالی یک جنگ هسته‌ای با روسیه نیستند.

به گزارش روزنامه واشنگتن‌پست در حالی که کارزار انتخاباتی آمریکا و برخی گفته‌های عجیب ترامپ نقل محافل است، بحث در مورد جنگ هسته‌ای نیز در حال افزایش است. به خصوص یک رسانه روسیه از آمادگی دولت این کشور برای آغاز یک جنگ هسته‌ای گزارش داده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، هم‌چنین به گفته بسیاری از کارشناسان روسیه تنها تهدید هسته‌ای پیش روی آمریکا محسوب نمی‌شود. هم اکنون مقامات آمریکا به طور افزاینده‌ای نگران آن هستند که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی با سرعت قابل ملاحظه‌ای در حال حرکت به سمت دستیابی به فن‌آوری نصب کلاهک‌های هسته‌ای بر روی موشک‌های بالستیک و حمله به همسایگان خود و آمریکاست.

هم‌اکنون نگرانی بسیار عمیقی در این باره وجود دارد چرا که هنوز مشخص نیست رییس‌جمهور بعدی آمریکا چه اقدامی درباره با مسأله هسته‌ای کره شمالی انجام خواهد داد.

هم اکنون اوباما در مورد بازدارندگی هسته‌ای و یا حتی اعلام خطوط قرمز آمریکا قاطع عمل نمی‌کند. هنوز مشخص نیست که آیا ولادیمیر پوتین فکر می‌کند که حمله آمریکا یک خودکشی خواهد بود. آیا این که پوتین بخواهد به طور ناگهانی تاریخ را با حمله به آمریکا شکل دهد، قابل باور نیست؟ آیا نباید چنین احتمالی را در نظر گرفت؟ سوال دیگری که مطرح می‌شود آن است که اوباما در چنین شرایطی چه اقدامی انجام خواهد داد؟ اگرچه به نظر نمی‌رسد اوباما برنامه‌ای خاص و قاطع را برای چنین شرایطی در نظر گرفته باشد.

نگرانی دیگر آن است که به نظر نمی‌رسد که هیچ یک از دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری آماده احتمال آغاز جنگ هسته‌ای باشند.

ترامپ احتمالا چیزی از بازدارندگی هسته‌ای نمی‌داند و کلینتون نیز معتقد است که سیاست شکست خورده او در قبال روسیه هنوز کارآمد است.

این در حالی است که روسیه با هک کردن ایمیل‌های شخصی کلینتون به او آمریکا اهانت کرده‌اند.

روسیه اصلا به نظر نمی‌رسد که از هیلاری کلینتون ترسی داشته باشد و احتمالا کیم جونگ اون هم همین طور است. مشخصا صحبت کردن در مورد جنگ هسته‌ای به گونه تهدیدآمیز و به خصوص برای نیل به اهداف سیاسی، امری غیرمسوولانه است، اما آمریکایی‌ها لایق آن هستند تا در مورد برنامه و سیاست دولتمردان خود در صورت وقوع یک جنگ هسته‌ای آگاه شوند.

این یک احتمال کم اما دارای عواقب بسیار است. با توجه به بحث‌های صورت گرفته در کارزار انتخاباتی ۲۰۱۶ آمریکا به طور قطعی می‌توان گفت که امروز احتمال آغاز یک جنگ هسته‌ای طی ۲۵ سال گذشته افزایش یافته است.