۰ نفر

ایرانسل یا همراه اول کدام یک تخلف می‌کنند؟

۱۵ مهر ۱۳۹۵، ۸:۲۴
کد خبر: 150098
ایرانسل یا همراه اول کدام یک تخلف می‌کنند؟

نزدیک به یک‌ماه‌و نیم از اجرای نهایی و حدودا سه ماه از راه‌اندازی آزمایشی طرح ملی ترابردپذیری شماره‌های تلفن همراه می‌گذرد؛ اما اخیرا منجر به جنجال این دو اپراتور بر سر میزان مشترکان ترابرد‌کرده به شبکه‌‌شان، شده است.

 طبیعی است که هر کدام از اپراتورهای موبایل، در راستای اجرای این طرح دنبال جذب بیشتر مشترکان دیگر اپراتورها و حفظ مشترکان کنونی است. اما ماجرا چیست؟ به گزارش تسنیم، مراسم رونمایی از برخی فناوری‌های حوزه ارتباطات از سوی ایرانسل و اعلام آمارهای ترابردپذیری‌ای که مدیرعامل این شرکت ارائه کرد، زمینه واکنش همراه اول را به آمار منتشر‌شده فراهم کرد تا اپراتور اول، آمار دیگری از میزان ترابرد مشترکان ارائه کند. متن کامل آمار ارائه‌شده از سوی این دو اپراتور، در گزارشی با عنوان «سهم‌طلبی عجیب اپراتورها از ترابردپذیری» منتشر شده که دیگر مجال پرداخت به آن نیست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شرق ، درحالی‌که انتظار می‌رفت رگولاتور ارتباطی به‌عنوان حاکمیت حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین به‌عنوان متولی اجرای طرح ملی ترابردپذیری شماره‌های همراه، ورود به‌موقعی به این درگیری آماری داشته باشد و آمار قطعی و شفاف میزان ترابرد‌شده‌ها را اعلام کند، اما این اتفاق نیفتاد. درهمین‌حال معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری، فقط با اعلام آماری کلی، بیان کرد: از ابتدای راه‌اندازی پروژه ترابردپذیری شماره‌های تلفن همراه تاکنون، بیش از ٥٥ هزار درخواست ترابرد شماره در مرکز مدیریت ترابرد رگولاتوری ثبت شده است. نکته اینجاست که مسئولان رگولاتوری در مراسم رونمایی از پروژه‌های ایرانسل حضور داشتند، اما در برابر آمار ارائه‌شده از سوی مدیر عامل این اپراتور، واکنشی نشان ندادند؛ اما با ورود همراه اول به بحث میزان ترابردپذیری و تکذیب آمار ایرانسل، بالاخره، رگولاتوری خودی نشان داد.

به گفته مسئولان رگولاتوری، هر‌گونه اطلاعات غلط‌دادن از سوی اپراتورها، تخلف محسوب می‌شود. بنابراین با استناد به چنین سخنی باید برخوردی با همراه اول یا ایرانسل یا هر دوی آنها به‌عنوان ارائه‌کنندگان آمار غلط صورت گیرد؛ زیرا رگولاتوری به‌عنوان متولی طرح ملی ترابردپذیری شماره‌های همراه و ناظر بر مرکز مدیریت ترابرد، گزارش‌های متناقض آماری همراه اول و ایرانسل را پیرامون ترابرد مشترکان بررسی می‌کند.