۰ نفر

واعظی همکاری بیش‌تر ایران و ترکیه را خواستار شد

۱۲ مهر ۱۳۹۵، ۱۷:۱۵
کد خبر: 149556
واعظی همکاری بیش‌تر ایران و ترکیه را خواستار شد

وزیر ارتباطات با اشاره به اهمیت روابط و همکاری‌های میان ایران و ترکیه گفت: ایران و ترکیه به عنوان دو کشور همسایه باید برای توسعه و تعمیق هرچه بیش‌تر روابط و همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف تلاش کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات که به منظور شرکت در اجلاس جهانی پست در استانبول ترکیه حضور دارد خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران قبل و پس از کودتا، همواره حامی دولت قانونی در جمهوری ترکیه بوده و هنگام وقوع کودتای نافرجام هم وزیر امور خارجه ایران به طور مستمر با مسوولان ترکیه در ارتباط بود و پس از آن نیز اوضاع داخلی این کشور را دنبال می‌کرد.

او با اشاره به حضور مردم ترکیه در صحنه مقابله با کودتاگران، افزود: دوران کودتا به سر آمده و این مردم کشورها هستند که درخصوص تعیین حکومت خود تصمیم می‌گیرند.

واعظی در ادامه با اشاره به تصویب پیشنهاد ایران در اجلاس جهانی پست، گفت: پست در سال‌های اخیر هم‌گرایی خوبی با حوزه الکترونیک و فن‌آوری اطلاعات داشته و بر همین اساس، ایران پیشنهادی در این زمینه مطرح که مورد تصویب کشورهای شرکت کننده در "اجلاس جهانی پست " قرار گرفت.

وی با اشاره به حضور 140 کشور در این اجلاس، گفت: این اجلاس 20 روز طول می‌کشد و هیات ایرانی نیز در این 20 روز در این اجلاس فعالیت خواهد داشت.

واعظی با اشاره به این که "اجلاس جهانی پست" چهار سال یک بار برگزار و در هر دوره دبیرکل، کمیته‌ها و شوراهای آن تغییر می‌کند تصریح کرد: تصمیم‌هایی که در این اجلاس گرفته می‌شود باید در طول چهار سال پس از تصویب مجالس، در تمام کشورها اجرایی شود، در ایران هم تصمیمات دوره قبل پس از تصویب در مجلس شورای اسلامی، اجرایی شد.