۰ نفر

حکم پرونده «ستایش قریشی» ابلاغ شد

۱۰ مهر ۱۳۹۵، ۱۳:۰۴
کد خبر: 148963
حکم پرونده «ستایش قریشی» ابلاغ شد

یکی از وکلای اولیای‌دم «ستایش قریشی» از ابلاغ حکم پرونده موکلش در هفته گذشته خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، عسگر قاسمی آقباش اظهار کرد: طبق حکم صادره علاوه بر اینکه قاتل به قصاص نفس در خصوص اتهام قتل عمد و یک بار اعدام در خصوص اتهام تجاوز به عنف و  پرداخت دیه و ارش ‌البکاره محکوم شد ، به 74 ضربه شلاق هم در مورد اتهام جنایت بر میت محکوم شده است.

وی تاکید کرد: این حکم قابل فرجام‌خواهی در دیوان عالی کشور است.

بر اساس این گزارش، مجتبی فرحبخش وکیل‌مدافع متهم پرونده «ستایش» 24 شهریورماه به ایسنا گفته بود: صبح امروز جلسه رسیدگی به پرونده موکلم در شعبه هفتم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی خازنی برگزار شد و  سه اتهام عمل منافی عفت، قتل عمد و جنایت بر میت به موکلم تفهیم شد و در ادامه موکلم به بیان توضیحاتی پرداخت.

وکیل‌مدافع متهم پرونده «ستایش» گفت: آخرین دفاع از موکلم اخذ شد. دادگاه در رسیدگی به اتهام عمل منافی عفت غیرعلنی برگزار شد و در رابطه با اتهامات دیگر علنی بود.

فرحبخش گفت: اولیای‌دم (پدر و مادر ستایش) و موکلم در جلسه دادگاه حضور داشتند. ما دفاعیاتمان را در سه بخش جدا تقدیم دادگاه کردیم.

وکیل‌مدافع متهم پرونده «ستایش» با بیان اینکه درخواست خانواده مقتول، قصاص موکلم بود، گفت: اگر قاضی تحقیقات را قانع کننده بداند حکم را صادر می کند و گرنه دستورات دیگری صادر خواهد کرد.

فرحبخش وکیل‌مدافع متهم پرونده ستایش در 5 مهرماه به خبرنگار ایسنا گفته بود:خانواده موکلم به دنبال این هستند که بتوانند از خانواده ستایش رضایت بگیرند.