۰ نفر

ویروس استاکس‌نت مصداق تروریسم است

۵ مهر ۱۳۹۵، ۱۷:۵۸
کد خبر: 148020
ویروس استاکس‌نت مصداق تروریسم است

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با اعلام این که حمله با ویروس استاکس نت به تاسیسات هسته ای ایران مصداق تروریسم است تاکید کرد: ایران با اجرای تعهدات خود و همکاری نزدیک با آژانس انتظار دارد که طرف مقابل نیز تعهدات خودرا کاملا اجرا کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، علی اکبر  صالحی امروزدر کنفرانس عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی طی سخنانی با اشاره به فتوای تاریخی رهبر معظم انقلاب در خصوص حرام بودن تولید, انباشت و بکار گیری سلاح های کشتار جمعی، افزود: ایران با اجرای تعهدات خود از جمله پذیرش داوطلبانه پروتکل الحاقی و همکاری نزدیک با آژانس انتظار دارد که طرف مقابل نیز تعهدات خود را بطور کامل اجرا نماید.

رئیس سازمان انرژی اتمی همچنین با اشاره به تولید برق از نیروگاه اتمی بوشهر و نقش آن در صرفه جویی در مصرف نفت به میزان 25 میلیون بشکه و کاهش آلاینده ها معادل 16میلیون تن ، اهمیت آن در توسعه کشور را مورد تاکید قرار داد و به آغاز احداث دو نیروگاه جدید در بوشهر با حضور جهانگیری اشاره کرد.

 

موضوع ایمنی و امنیت هسته ای ازدیگرموضوعات سخنرانی دکترصالحی بود

صالحی در ادامه با یادآوری به خطرات دسترسی تروریست ها به بمب کثیف،  بکارگیری ویروس رایانه ای استاکس نت ضد تاسیسات هسته ای وتاسیسات شهری را مصداقی از تروریسم دانست.

دکتر صالحی به ضرورت خلع سلاح براساس ماده شش معاهده عدم تکثیر نیز تاکید کرد و با اشاره به پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران در زمینه های مختلف هسته ای،گفت: جمهوری اسلامی  ایران برای همکاری و تبادل تجربیات با کشورهای پیشرفته هسته ای و کشورهای درحال توسعه آمادگی دارد.

صالحی در آژانس

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران درادامه سخنرانی خود با تاکید بر ضرورت نظارت آژانس برفعالیت های غیرمشروع هسته ای رژیم صهیونیستی، قراردادن این موضوع را دردستورکارشورای حکام آژانس خواستارشد و سخنان خود را با عبارت و شعار معروف انرژی هسته ای برای همه و سلاح هسته ای برای هیچ کس به پایان رساند.

شصتمین کنفرانس عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی با حضورنمایندگان و مقامات عالی رتبه انرژی هسته ای از 168 کشور عضو پیش از ظهر امروز  دوشنبه  در مقر آژانس در وین آغاز شد.