۰ نفر

رییس سازمان امور عشایر اظهار کرد؛

جمعیت عشایر کشور کاهش نیافته است

۵ مهر ۱۳۹۵، ۱۷:۰۳
کد خبر: 148003
جمعیت عشایر کشور کاهش نیافته است

به گفته رییس سازمان امور عشایر کشور، جمعیت جامعه عشایری کشور طی سه دهه گذشته تقریبا یکسان بوده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، کرمعلی قندالی در مراسم اختتامیه همایش منطقه‌ای فرهنگ و هنر روستا و عشایر استانهای غرب کشور که به میزبانی استان کرمانشاه برگزار شد، جمعیت جامعه عشایری کشور را حدود یک میلون و ۲۰۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: طبق نتایج سرشماری‌ها جمعیت جامعه عشایری کشور از سال ۱۳۶۶ تاکنون بین یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر ثابت بوده و طی این سالها جمعیت جامعه عشایری کشور کاهش نداشته که دلیل آن داشتن متولی مشخص بوده است.

قندالی اظهار کرد: به نظر می‌رسد در روستاها نیز نیاز به یک متولی مشخص داریم تا از کارهای لکه‌ای جلوگیری کرده و نوعی هم افزایی در کارها ایجاد شود.

وی در ادامه با بیان اینکه فرهنگ و هنر دو مقوله در هم تنیده هستند، گفت: باید از جمیع جهات به فرهنگ و هنر روستاها و جامعه عشایری توجه کنیم. پرداختن تک بعدی به مقوله فرهنگ ما را به جایی نمی‌برد.

قندالی با بیان اینکه در حوزه فرهنگ روستاها و جوامع عشایری مهمترین کار توجه به منزلت اجتماعی است، گفت: بی توجهی به منزلت اجتماعی سبب خالی شدن روستاها از سکنه شده است.

وی افزود: تا زمانی که نتوانیم منزلت اجتماعی را به این مناطق ببریم، در هیچ حوزه‌ای موفق نخواهیم بود.

رییس سازمان امور عشایر کشور ادامه داد: در حوزه فرهنگ یک چالش جدی در جوامع عشایری احساس می‌کردیم و شاخص‌ها نشان از ضعف بسیار شدید در این حوزه داشت و به همین دلیل در راستای تدوین طرح ارائه خدمات فرهنگی به جامعه عشایری اقدام کردیم.

قندالی افزود: به نظر می‌رسد تصویب طرحی مشابه در روستاها سبب ایجاد تحولی اساسی در روستاهای کشور خواهد شد.