۰ نفر

اختصاص بودجه ویژه برای توسعه سیستان و بلوچستان

۳ مهر ۱۳۹۵، ۲۳:۴۹
کد خبر: 147618
اختصاص بودجه ویژه برای توسعه سیستان و بلوچستان

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: دولت تدبیر و امید برای پیشرفت، رعایت عدالت و توازن منطقه ای سه شوک اعتباری ویژه به سیستان و بلوچستان اختصاص می دهد و هر برنامه ای را که فرهیختگان، نمایندگان مجلس و سازمان برنامه و بودجه با نظارت استاندار برای پنج سال آینده استان تهیه کنند به تصویب می رسانیم.

محمدباقر نوبخت شنبه شب در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان سیستان و بلوچستان در زاهدان اظهار کرد: اختصاص یک ردیف متمرکز به صورت ویژه برای سرعت بخشی به توسعه استان، افزایش سهم استان از محل ردیف های هزینه ای و تملک سرمایه ای و اختصاص یک ردیف ویژه برای عدالت آموزشی سه شوک اعتباری در نظر گرفته شده برای این استان است.

وی بیان کرد: از 2 مسیر، اعتبارات دولتی به این استان تخصیص می یابد که یک بخش ردیف های هزینه ای و بخش دیگر از طریق ردیف متمرکز است.

وی تصریح کرد: تلاش می کنیم تا مدت باقی مانده از سال 95 بدهی پیمانکاران و شهرداری های سیستان و بلوچستان پرداخت و بخش قابل توجهی از اعتباراتی که به پیشرفت و توسعه این استان کمک می کند نیز اختصاص داده شود.

وی با اشاره به اینکه هیچ استانی در کشور ردیف مستقل عدالت آموزشی ندارد،افزود: برای نخستین بار برای سیستان و بلوچستان ردیف ویژه ی عدالت آموزشی ایجاد کردیم که این امر کمک بسیار زیادی به سیستم آموزشی این استان می کند.

معاون رئیس جمهوری با اشاره به تهیه برنامه بودجه سال 96 اظهار کرد: دولت و سازمان برنامه و بودجه موظفند تا قبل از 15 آذر امسال این برنامه را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کنند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: هر اقدامی که برای سال آینده می خواهیم انجام دهیم باید ظرف همین 2 ماه باقی مانده انجام شود و این فرصت زمانی، ایستگاهی برای کمک به برنامه های سال آینده است.

دکتر نوبخت اظهار کرد: برنامه ریزی ها برای پنج سال آینده (برنامه ششم توسعه) برش ملی دارد، برنامه ششم که تصویب شد هر یک از استانها باید برنامه های توسعه ای خودشان را داشته باشند.

وی تصریح کرد: فرهیختگان، نمایندگان مجلس و سازمان برنامه و بودجه سیستان و بلوچستان با نظارت استاندار باید در نشستی اجمالی برنامه خودشان را آماده کنند و من نیز متعهد می شوم که هر آنچه را شما تهیه کردید به عنوان برنامه استان به تصویب برسانیم تا در پنج سال آینده یک جهش قابل ملاحظه ای در این استان ایجاد شود.

وی ادامه داد: ردیف ویژه ای برای سرعت بخشی به توسعه سیستان و بلوچستان در نظر گرفته شده که کمک بسیار زیادی به این استان می کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: سعی می کنیم اعتبارات دولتی را بر اساس شایستگی سیستان و بلوچستان تصویب و اجرا کنیم تا شاهد توسعه و پیشرفت همه جانبه این استان باشیم.

دکتر نوبخت اظهار داشت: نیروهای امنیتی سیستان و بلوچستان تلاش های بسیار زیادی انجام می دهند تا امنیت استان و کشور را تامین کنند.

وی با اشاره به آغاز اینترنتی طرح سرشماری نفوس و مسکن افزود: همکاری عامه مردم با ماموران سرشماری و دادن اطلاعات کامل و جامع ما را در برنامه ریزی کمک بسیار زیادی می کند.

وی ادامه داد: ما وقتی می توانیم به خوبی برنامه ریزی و عدالت اجتماعی را پیاده کنیم که اطلاعات کافی و جامعی از استانها، شهرستان ها و روستاها داشته باشیم بنابراین از شهروندان عزیز درخواست داریم تا در این طرح ملی شرکت کنند.

به گزارش ایرنا دکتر محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه جمعه شب وارد زاهدان شد و امروز علاوه بر شرکت در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در زاهدان و افتتاح یک مجتمع آموزشی، عازم شهرستان سراوان شد و در مراسمی در دهستان کشتگان بخش بم پشت این شهرستان زنگ مهر و مقاومت و ایثار را به صدا در آورد.

دکتر نوبخت امشب زاهدان را به قصد تهران ترک می کند.