۰ نفر

صدور ویزا از اول مهرماه

آغاز ثبت نام قطعی زائران اربعین

۲۷ شهریور ۱۳۹۵، ۱۳:۴۴
کد خبر: 146207
آغاز ثبت نام قطعی زائران اربعین

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: ثبت نام قطعی زائران اربعین حسینی از امروز (شنبه) در سامانه سماح سازمان حج و زیارت آغاز می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، سعید اوحدی امروز (شنبه) افزود: زائران متقاضی زیارت اربعین که پیش ثبت نام کرده‌اند برای ثبت نام قطعی از 27 شهریور به سامانه سماح سازمان حج و زیارت مراجعه و ثبت نام خود را قطعی کنند.

اوحدی افزود: تعداد ثبت نام زائران اربعین از مرز 160 هزار نفر عبور کرده و پیش بینی می‌شود بیش از 2 میلیون زائر در مراسم پیاده روی اربعین حضور پیدا کنند.

وی گفت: صدور ویزا از اول مهرماه آغاز می‌شود و از نیمه مهر هم کنسولگری عراق در 12 نقطه کشورمان مستقر خواهد شد و هیچ مشکلی در خصوص صدور ویزا نخواهد بود.

رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص استقرار موکب‌های کشورمان در مسیر مراسم اربعین هم گفت: مسئولیت استقرار موکب‌ها با ستاد بازسازی عتبات است و خیران متقاضی مشارکت در پذیرای زائران اربعین می‌توانند به شماره حساب این ستاد کمک‌های خود را واریز کنند.

وی افزود: امسال 5 موکب به یاد و نام شهدای مظلوم منا برپا خواهد شد که شامل 3 موکب در مرزهای مهران، چزابه و شلمچه و 2 موکب در کربلا و نجف است.

اوحدی در خصوص وضعیت حج تمتع سال آینده هم گفت: مقام معظم رهبری مطالباتی را مطرح و تاکید کردند باید جهان اسلام  از این خواب سنگین بیدار شوند و رفتار عربستان تغییر کند تا شاهد حج ابراهیمی باشیم.

وی افزود: تا امروز عربستان یک عذرخواهی نکرده است و مسئولیت را نپذیرفته و با دروغ پردازی و پول‌های حرام به دنبال فضا سازی تبلیغاتی هستند و امیدواریم شاهد حجی که بنا به فرموده مقام مظعم رهبری مظهر شکوه، عزت عظمت و معنویت و کرامت و عزت زائر است باشیم.