۰ نفر

ایران در حال پیر شدن است

۲۴ شهریور ۱۳۹۵، ۹:۵۹
کد خبر: 145690
ایران در حال پیر شدن است

عضو هیات علمی دانشگاه توانبخشی با بیان اینکه در حال حاضر، جوانان ۲۰ تا ۳۰ ساله بیشترین جمعیت کشور را شامل می‌شوند، گفت: جمعیت ایران به سرعت در حال پیر شدن است.

سید هادی معتمدی با اشاره به تعریف سالمندی در سازمان بهداشت جهانی، گفت: سالمندی سنی است که به بالای ۶۵ سال اتلاق می شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، وی با بیان اینکه در دنیای امروزی امید به زندگی و سن حیات افراد در حال افزایش است، اظهار کرد: طبق تقسیم بندی سازمان بهداشت جهانی سالمندان به دو بخش جوان و پیر تقسیم می شوند، بر این اساس ۶۵ تا ۷۰ سال را سالمند جوان و ۷۰ تا ۸۵ سال را سالمند پیر یا کهن سال می نامند.

این روانپزشک با اشاره به اینکه در برخی کشورها سالمندانی با سنین بالای ۸۵ سال درصدی از جامعه سالمندان را تشکیل می دهند، اذعان داشت: با پیشرفت علم، علوم پزشکی و شناخت به موقع بیماری ها و افزایش رفاه اجتماعی آمار سالمندان در کشورهای مختلف همواره رو به افزایش است.

وی افزود: مباحث رسیدگی بیشتر و سالمندان ، سامان بخشی به اوضاع اجتماعی آنان، اعم از ازدواج، تجهیز خانه سالمندان و غیره امروزه بیشتر مورد توجه و اهمیت است؛ چرا که اهتمام به این موارد در جامعه امروزی به یک نیاز ضروری تبدیل شده است.

معتمدی در خصوص وضعیت سالمندی در ایران افزود: در حال حاضر بیشترین قشر مردم ایران را جوانان ۲۰ تا ۳۰ سال تشکیل می دهند، با این آمار در سال های آینده سالمندان بیشترین قشر ایران را به وجود خواهند آورد.