۰ نفر

موارد غیر اخلاقی فضای مجازی را به ۱٩۵ گزارش کنید

۳ شهریور ۱۳۹۵، ۱۸:۳۵
کد خبر: 142050
موارد غیر اخلاقی فضای مجازی را به ۱٩۵ گزارش کنید

سخنگوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از مردم خواست موارد مربوط به محتوای مستهجن، مغایر با قانون و اخلاق در کانال ها، سایت ها و نرم افزارهای رایانه ای را به سامانه 195 گزارش کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، «محمدرضا فرنقی زاد» گفت: کاربران می توانند با ورود به بخش «اعلام سایت های مغایر با قوانین کشور» در سامانه 195 که برای پاسخگویی به شکایت هاست، گزارش خود را اعلام کنند.

وی ادامه داد: سامانه 195 آماده است هرگونه گزارش مردمی را درباره محتوای شبکه ها، سایت ها، صفحه های فضای مجازی، کانال ها، برنامه ها و نرم افزارها که شکل مجرمانه، غیراخلاقی، مستهجن، ضددین، مخالف با کیان خانواده و جامعه و مخالف با قوانین شرعی و عرفی دارند، دریافت و به مسوولان ارایه کند.

فرنقی زاد افزود: هر چند وزارت ارتباطات با در نظر گرفتن بودجه و هزینه تلاش کرد با استفاده از انواع ابزارها و فناوری ها بر محتوای ارایه شده در فضای مجازی کشور نظارت کافی داشته باشد اما کاربران فعال فضای مجازی نیز می توانند با ارایه گزارش های خود در زمینه صیانت بیشتر در فضای مجازی و رفع نگرانی و دغدغه های خانواده های ایرانی به وزارت ارتباطات کمک کنند.

سخنگوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: مشارکت فعالانه مردم و ارسال گزارش در زمینه محتوای غیراخلاقی و غیرقانونی در هر بخش از فضای مجازی می تواند زمینه ساز ارایه محتوای فاخر و سالم در این فضا شده و دغدغه مسوولان و خانواده ها را در زمینه اثرگذاری منفی این محتواها بکاهد.

به گزارش ایرنا، چندی پیش وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با آیات عظام قم گفته بود: در سه سال گذشته در راه صیانت همه جانبه از فضای مجازی سرمایه گذاری زیادی شده است.

وی موضوع فیلترینگ هوشمند را یکی از راه های نظارت بر این فضا توصیف کرده بود.