۰ نفر

معاون مرکز آمار:

سرشماری سال ٩۵ اینترنتی است

۳ شهریور ۱۳۹۵، ۱۴:۳۱
کد خبر: 142024
سرشماری سال ٩۵ اینترنتی است

معاون مرکز آمار ایران و قائم مقام رئیس ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن گفت: سرشماری سال 95 با روش پیشرفته و به صورت اینترنتی انجام می شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، علیرضا زاهدیان روز چهارشنبه در نشست خبری ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن در محل سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان افزود: زنگ سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 سوم مهرماه در سراسر کشور به صدا در می آید.

وی تصریح کرد: سرشماری اینترنتی فقط از سوم تا 24 مهرماه صورت می گیرد.

وی گفت: از 25 مهر تا 25 آبان ماه، سرشماری توسط ماموران سرشماری انجام می شود.

معاون مرکز آمار ایران ادامه داد: ماموران سرشماری با تبلت، اطلاعات خانواده هایی را که به صورت اینترنتی فرم سرشماری را پر نکرده اند حضوری دریافت می کنند.

وی گفت: امروز سطح سواد و دانش مردم ما بالاست و سرشماری اینترنتی گام اساسی است.

زاهدیان اظهار کرد: ما امروز از نظر زیرساخت و دسترسی به اینترنت کمبودی نداریم و امیدواریم بیشتر مردم از طریق اینترنت سرشماری خود را انجام دهند.

وی گفت: تقاضا داریم مردم با سئوالات آشنا باشند و خانواده هایی که می توانند به صورت اینترنتی به سئوالات سرشماری جواب دهند.

قائم مقام رئیس ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن افزود: این سرشماری یک سرشماری بسیار دقیق خواهد بود.

وی با اشاره به محرمانه بودن اطلاعات سرشماری عنوان کرد: مردم با اطمینان کامل اطلاعات خود را در سرشماری اعلام کنند و طبق قانون، بعد از انجام سرشماری، کسی حق ندارد این اطلاعات را حتی به خود فرد یا سازمان دیگری بدهد.

زاهدیان گفت: طی 50 سال اخیر کسی نمی تواند مدعی شود که از اطلاعاتش در نهاد یا دستگاهی به زیانش استفاده شده است.

وی تصریح کرد: از اطلاعات جمع آوری شده صرفا برای تهیه آمارهای کلی و عمومی استفاده می شود.

وی سرشماری را لازمه پیشرفت کشور دانست و گفت: مسئولان و مدیران باید برنامه داشته باشند که برای 2 سال آینده حتی کوچکترین روستاهای کشور چه نیازهایی خواهند داشت.

معاون مرکز آمار ایران ادامه داد: لازمه نیازسنجی خوب و هدر نرفتن امکانات کشور، انجام یک سرشماری دقیق است.