۰ نفر

تجدید میثاق اعضای هیات دولت با آرمان‌های امام راحل

همه دیوارهای تحریم فرو ریخت

۲ شهریور ۱۳۹۵، ۹:۴۸
کد خبر: 141793
همه دیوارهای تحریم فرو ریخت

رییس جمهور گفت: آنها که به امید مردم لطمه می‌زنند به دشمنان این نظام امید می‌بخشند.

 حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در مراسم تجدید میثاق اعضای هیئت دولت با آرمان‌های امام راحل در مرقد امام خمینی (ره) ضمن درود و سلام به روح امام و شهدا گفت: هفته دولت همواره به صورت یک سنت از  مرقد امام راحل آغاز شده و این هفته را با بیعت با آرمان های آن بزرگوار آغاز می‌کنیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین، وی ادامه داد:‌ امسال هم خوشحالیم که در سال چهارم خدمت به این مردم بزرگ وشریف برنامه های این هفته را آغاز کرده ایم و این هفته فرصتی است که همکاران من و اعضای هیئت دولت خدمات سه سال گذشته را برای مردم تشریح کنند.

رئیس جمهور کشورمان خاطر نشان کرد : امام بزرگوار، انقلاب عظیم و بزرگی را که در روزهایی که تنها بود در کنار تعدادی از شاگردانش و یارانش آغاز کرد تا جایی که در کشورهای مختلف دوران تبعید را گذراند اما توانست با هیچ، تحول بزرگی در افکار عمومی و مردم بوجود آورد و انقلاب عظیمی را در برابر استکبار جهانی با بهترین شیوه ها و کمترین تلفات به سرانجام برساند و با هماهنگی و انسجام در میان مردم انقلاب را به پیروزی رسانده و لرزه بر اندام صهیونیسم استکبار جهانی و مزدوران آنها افکند.

روحانی همچنین تصریح کرد:‌ضربه‌ای که امام خمینی ره به استکبار جهانی زد با گذشت 38 سال هنوز برایشان فراموش نشده است و در لحن آنها انتقام جویی وجود دارد چون می‌دانند امام راحل راهی را برای ملت‌های آزاده جهان باز کردند واهداف این استکبار را از دسترسشان خارج و برخی اهداف را برای همیشه از آنها دور کردند.

رئیس جمهور کشورمان خاطر نشان کرد:‌ تفسیری امام (ره) از قرآن و اسلام داشتندو شیوه‌ای از عقل  خرد جمعی ارائه دادند  که در آن تاکید شده بود که باید به صندوق آرای مردم تکیه داشت و امام (ره) به صراحت فرمودند" میزان رای ملت است."

روحانی همچنین تاکید کرد:‌امام خمینی (ره) همواره بزرگترین حامی دولت‌ها بودند و همه الزاماتی که یک دولت موفق و و کارآمد را در دنیا پیش می‌برد از لحاظ فکری و عملی رعایت می‌کردند.

وی با بیان اینکه امام راحل (ره) شرایط مصلحت جامعه را به عنوان یک اصل در نظام تبیین و بنیانگذاری کردند افزود:‌ این راه توسط امام خمینی(ره) گشوده شد تا مدیریت نظام اسلامی به اثبات برسد و بر اصل مدیریت اسلامی در همه شرایط پیچیده جهانی تاکید داشتند.

وی ادامه داد:امام خمینی (ره) در کنار انقلاب و نظام اسلامی از کشور ، تمامیت ارضی، عزت و حاکمیت ملی مردم به خوبی دفاع کرد و توانست در شرایطی  سخت در دفاع 8 ساله کاری کند که میلیمتری از خاک کشورمان در اشغال دشمنان باقی نماند و ملتی شجاع در کنار رهبری حرکت کرد. امروز نیز اراده ملت ادامه راه امام (ره) و تبعیت از خلف صالح او مقام معظم رهبری است.

روحانی همچنین تصریح کرد:‌دولت می‌خواهد اثبات کند راه امام (ره) راهی است که می‌تواند، ملت و مسائل جهان اسلام را در مسیر اهداف بلند به پیروزی برساند و ما امروز بعد از سه سال خوشحالیم که در محضر امام _(ره) اعلام کنیم مسیر اقتصادمان با وجود همه مشکلات در مسیر صحیح و درستی قرار گرفت و بعد از سالها تورم تک رقمی شده و به زیر 9 درصد رسیده است.

وی با ارائه آمار و ارقامی از وضعیت اقتصادی کشور آن را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: امروز بعد از سالیان دراز در سه - چهار ماه اول سال صادرات غیر نفتی بر واردات کشور پیشی گرفت . بنابراین به آرمان خود در اقتصاد مقاومتی دست یافتیم در تولید گندم به خود کفایی رسیدیم و تراز تجاری در بخش مواد غذایی به رقم کم سابقه‌ای رسیده است، به طوری که فقط ده درصد از مواد غذایی وارد شده و در 90 درصد آن به خود کفایی رسیده‌ایم.

روحانی یاد آو رشد: در بحث احقاق حقوق مردم و سیاست خارجی در نقطه‌ای ایستاده‌ایم که برای اولین بار در تاریخ هسته‌ای آب سنگین صادر می‌کنیم  و این اتفاق برای اولین بار است که  می‌افتد. از همه قطعنامه‌های علیه ملت عبور کرده و همه دیوارهای تحریم را فرو ریخته‌ایم و مسیر برای فعالیت اقتصادی از هر زمان دیگری آماده‌تر است.

روحانی تصریح کرد:‌ هدف ما در سال جاری اجرای اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های آن و تحول برای رونق اقتصادی و ادامه رشد اقتصادی با هدف 5درصد در سال جاری می باشد.

رئیس جمهور کشورمان در ادامه گفت: امیدوارم در همه حوزه‌ها بتوانیم به قول‌هایی که به ملت داده‌ایم برسیم و با تدبیر دولت و کارگزاران ملت، امید ایجاد کرده و این امید را تا دستیابی به اهدافمان ادامه دهیم.

وی خاطر نشان کرد:‌ آنها که به امید مردم لطمه می‌زنند به دشمنان این نظام امید می‌بخشند و من امیدوارم در سال پیش رو با همراهی مردم و با  وحدت و انسجام و آرامش به آرمان‌های انقلابمان دست یافته و روح امام (ره) و شهدا را خوشحال کنیم.

روحانی در پایان سخنان خود اظهار کرد:‌از خاندان امام خمینی (ره) که همواره پشتوانه انقلاب ، نظام و دولت بودند بخصوص یادگار امام سپاسگزاری و تقدیر می‌کنم. ما ان‌شاءالله با حمایت و حضور مردم و هدایت‌های مقام معظم رهبری سال پیش رو را امیدوارتر به سمت اهداف بلندمان برای تحقق مطالبات مردم حرکت خواهیم کرد.