۰ نفر

پلیس آگاهی کارآگاه و کارآگاه یار استخدام می‌کند

۳ مرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۰۷
کد خبر: 137031
پلیس آگاهی کارآگاه و کارآگاه یار استخدام می‌کند

رئیس پلیس اگاهی کشور گفت: به زودی از طریق آزمون، کاراگاه پلیس و کارآگاه یار استخدام می کنیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از میزان، سردار محمد رضا مقیمی در حاشیه برگزاری آزمون کارآگاهان و کارآگاه یاران با اشاره به سیاست ها و راهبرد پلیس آگاهی اظهار کرد : پلیس آگاهی در افق برنامه ششم توسعه، سازمانی ارزشی، حرفه ای، علمی و ممتاز در کشف جرم در سطح آسیا خواهد بود.

وی افزود : با توجه به رسالت این پلیس در راستای کشف جرایم، این مجموعه در ارتقای سطح امنیت کشور و تربیت کارکنانی متخصص ، حرفه ای و دانش محور، لازم است قدم های بلندی جهت توسعه دانش مرتبط با کشف جرم و آموزش کارکنان بردارد.

رئیس پلیس آگاهی ناجا ادامه داد: دستورالعمل تطبیق و سرفصل بندی کارآگاهان و کارآگاه یاران در راستای "شایسته سالاری" و "حرفه گرایی" این پلیس تدوین و ابلاغ شده است.

وی اضافه کرد : چون این پلیس خود را ملزم به جذب و به کارگیری کارآگاهان و کارآگاه یارانی شایسته و مبتنی بر دانش و مهارت می داند ، لذا نحوه جذب و گزینش این گروه از کارکنان برای این پلیس بسیار حائز اهمیت است.

سردار مقیمی مطرح کرد: از آنجایی که برنامه های آتی این پلیس در راستای ارتقاء کارآگاهان و کارآگاه یاران است، لذا شیوه و سیاست های جذب کارکنان مبتنی بر رعایت دقیق مفاد دستورالعمل ابلاغی است.

وی تاکید کرد: در روند جذب کارآگاهان و کارآگاه یاران سعی شده با رعایت موازین قانونی و شرعی از اجحاف حق کارکنان و یا دستیابی افراد ناشایست به این رتبه جلوگیری شود.

این مقام ارشد انتظامی خاطر نشان کرد: اهداف این دستورالعمل شامل ارتقاء دانش تخصصی ، ایجاد انگیزه در کارکنان صفی ،تقویت صف و به ظهور رساندن قابلیت ها ،خلاقیت ها،توانمندی های فردی ، تجربی و ارتقاء توان سازمانی در جهت راهبرد پلیس آگاهی می باشد.

رئیس پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه آزمون های جذب کارآگاهان و کارآگاه یاران در دو مرحله صورت می گیرد، شرایط شرکت در آموزش کارآگاهی و کارآگاه یاری، تشریح کرد.

وی ادامه داد : آزمون عمومی ( کارآگاه و کارآگاه یار پنجمی ) و آزمون تخصصی ( ارتقاء کارآگاه و یا کارآگاه یار چهارمی به سومی ) که به صورت آزمون تخصصی متناسب با رشته اجرا و پس از قبولی در آن آزمون علمی و طی نمودن سایر مراحل آن به رتبه بالاتر نائل می آیند.

سردار مقیمی در توضیح آزمون عمومی مطرح کرد : کارکنان واحدهای عملیاتی پلیس آگاهی ، کارکنان تشخیص هویت و اطلاعات جنایی با رسته آگاهی که حداقل به مدت ۲ سال در مشاغل اجرایی و پشتیبانی عملیات و در فرآیند رسیدگی به پرونده به عنوان متصدی پرونده و یا هدایت کننده ستادی و عملیاتی به طور مستقیم و مستمر نقش داشته باشند،می توانند در آزمون کارآگاهی و کارآگاه یاری شرکت نمایند.

این مقام ارشد انتظامی تاکید کرد : فقط کارکنانی که دارای رسته اطلاعات و شاغل در واحدهای اطلاعات جنایی می باشند می توانند در آزمون کارآگاه یاری اطلاعات جنایی شرکت نمایند.

وی ادامه داد: شرکت کنندگان پس از قبولی در آزمون علمی و عملی ( تست جسمانی و تیراندازی ) لازم است که نسبت به تهیه ۲۰ فقره کاربرگ تجارب موفق ( ۱۵ کاربرگ مستقیما مسئول و متصدی مستقیم پرونده و حداکثر در ۵ پرونده به عنوان همکار باشند ) در بازده زمانی مشخص شده که توسط مرکز امور کارآگاهان اعلام می شود، اقدام کنند.

سردار مقیمی بیان کرد : پذیرفته شدگان در آزمون عمومی ، پس از کسب امتیاز لازم ( ۳۵۵ امتیاز از ۵۰۰ امتیاز ) به رتبه پنجم کارآکاهی و یا کارآگاه یاری عمومی نائل می شوند و پس از یک وقفه زمانی ۴ ساله با داشتن شرایط اعلامی مندرج در دستورالعمل، قابلیت ارتقاء به رتبه بالاتر و کسب مزایای رتبه جدید را خواهند داشت.

وی در خصوص مزایای کارآگاهان و کارآگاه یاران گفت : اعطای ارشدیت های تشویقی در هر رتبه از حداقل۶ ماه تا حداکثر یک سال، پرداخت پاداش حتی رتبه کارآگاهی به صورت ماهیانه و اعمال در فیش حقوقی، اعطای اولویت در کسب مشاغل سازمانی و امور آموزشی تحصیلی از جمله این مزایا است .

دستورالعمل تطبیق و سرفصل بندی کارآگاهان و کارآگاه یاران با هدف ارتقاء مهارت های شغلی و ایجاد انگیزه در کارکنان پلیس آگاهی و حرکت به سمت رشد و تعالی و حرفه ای گرایی با تلاش و پیگیری های مستمر و مجدانه هیئت رئیسه پلیس آگاهی ناجا ،هیئت های کارشناسی در اواخر خرداد سال ۹۴ به تصویب فرماندهی ناجا رسیده وبرای اجرا به این پلیس ابلاغ شده است.