۰ نفر

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین؛

سایه سنگین رکود بر بازار طلا و سکه/ هرچه روبه جلو می‌رویم می‌گوییم دریغ از دیروز!

۳۰ مهر ۱۳۹۷، ۱۵:۰۴
کد خبر: 309460
سایه سنگین رکود بر بازار طلا و سکه/ هرچه روبه جلو می‌رویم می‌گوییم دریغ از دیروز!

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان این که بازار طلا به طور کامل وارد دوره رکود شده است، گفت: از لحاظ کسب‌و کار این هفته را به خوبی آغاز نکرده‌ایم چرا که رکود عجیبی بر این بازار حاکم شده و هرچه روبه جلو می‌رویم می‌گوییم دریغ از دیروز!

اقتصادآنلاین- فاطمه اکبرخانی؛ ابراهیم محمدولی در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره عوامل موثر در رکود این بازار توضیح داد: جو اجتماعی، نوسانات ارز و تنظیم نبودن عرضه و تقاضا دست به دست هم داده تا بازار به رکود عجیبی فرو رود.

این فعال بازار طلا به آرامش چند روزه بازار که نتیجه‌ای در کسب‌و کار به همراه نداشت اشاره کرد و گفت:طی هفته گذشته تا کنون شاهد نوسان شدید قیمت در برخی از روزها بودیم اما بیشتر روزها با آرامش نسبی همراه بود اما این آرامش هیچ نتیجه‌ای در وضعیت کسب‌و کار به همراه نداشته است.

محمدولی درباره میزان تقاضا برای خرید و فروش طلا بیان کرد: میزان تقاضا برای مصنوعات به صفر رسیده اما همچنان با وجود تذکرات داده شده، تقاضا برای طلای آب شده بالا است.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران همچنین به تحریم‌های پیش رو و تاثیر آن بر بازار اشاره کرد و افزود: نمی‌توانیم بگوییم تحریم‌ پیش رو تاثیری بر بازار و قیمت‌ها ندارد، اما دولت می‌تواند تدابیری بیندیشد تا آثار تحریم را کم کند.

طلا و سکه در روز جاری با کمی افزایش قیمت همراه شد

به گفته محمدولی امروز هر قطعه سکه امامی با قیمت چهار میلیون و 410 هزار تومان، سکه بهار آزادی چهار میلیون و 200هزار تومان، نیم سکه دو میلیون و130هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و 130هزار تومان، سکه یک گرمی 669هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار 410 هزار و 450 تومان و یک مثقال طلا 17عیار نیز یک میلیون و 778هزار تومان قیمت خورده که نسبت به روز گذشته با کمی افزایش قیمت همراه بوده است.