۰ نفر

صف‌های طولانی برای دریافت دینار دولتی

۳۰ مهر ۱۳۹۷، ۱۴:۳۹
کد خبر: 309455
صف‌های طولانی برای دریافت دینار دولتی

درحالی فروش ارز مسافرتی برای زائران اربعین به عاملیت بانک ملی آغاز شده که خبرهای رسیده حکایت از ازدحام چشم گیر جمعیت در شعب توزیع کننده دینار است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، شعب بانک ملی در شهرهای مرزی و نقاط تعیین شده در کشور عراق طی یکی دو روز اخیر و البته روزهای پیش رو ایام شلوغی را تجربه خواهند کرد. 

با تصمیم بانک مرکزی، بانک ملی مامور توزیع ارز مسافرتی به زائران اربیعن است؛ برهمین اساس بانک ملی با کمک پیامرسان بله اولین گام یعنی ثبت نام برای دریافت دینار عراق را بسیار تسهیل کرده است.

بنابراین زائران کربلا نیازی به مراجعه حضوری به شعب ندارند و فقط کافیست با ثبت نام در این پیام رسان و پرداخت مبلغ انتخاب کنند که 100 هزار یا 50 هزار دیناری که پولش را در زمان ثبت نام پرداخت کردند کجا تحویل بگیرند.

هرچند بانک مرکزی اعلام کرده زائران اربعین می توانند در ٥١ نقطه مشخص شده در خاک عراق دینار خود را تحویل بگیرند ولی گزارش های رسیده از شهرهای مرزی و البته فرودگاه های نجف و بغداد بیانگر تشکیل صف های طولانی و معطلی زائران در این مناطق است.

علت اصلی ازدحام جمعیت در این مناطق، کمبود شعب بانک ملی برای تحویل دینار مسافران است. در این ایام بارها از بانک مرکزی خواسته شده تا برای جلوگیری از اتلاف وقت مردم تدابیری اتخاذ کند که کمتر در صف دریافت ارزشان بمانند.

تا ساعت 11 امروز بیش از 77 هزار و 800 نفر برای دریافت دینار عراق ثبت نام از طریق اعلام شده اقدام کرده اند.از این تعداد، 90 درصد ارز 100 هزار دیناری و 10 درصد 50 هزار دیناری خریداری کرده اند.